طرح جامع گردشگری استان اردبیل در مراحل نهایی تدوین است

اردبیل_ایرنا_رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل گفت: با توجه به ظرفیتهای گردشگری استان و در چهارچوب صنایع خلاق ، طرح جامع گردشگری استان در ۱۹ فصل با همکاری اداره کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مراحل نهایی را طی می کند.

حسام رسولی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: یکی از حوزه‌های جدیدی که از نیمه دوم سال گذشته مورد توجه جهاد دانشگاهی قرار گرفت، صنایع خلاق و نوظهور فرهنگی بود که در این راستا برخی فعالیت‌های مطالعاتی انجام و برخی خدمات علمی و فرهنگی نیز ارایه شده است.

راه اندازی دبیرخانه نقشه مهندسی فرهنگی استان اردبیل

وی اضافه کرد: از جمله فعالیت‌ها در این زمینه راه‌اندازی دبیرخانه نقشه مهندسی فرهنگی استان اردبیل با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بود که جزو فعالیت‌های پایه‌ای است که می‌تواند به برنامه‌ریزی و توسعه در حوزه صنایع خلاق فرهنگی کمک کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل یادآور شد:با توجه به ظرفیتهای گردشگری استان و در چهارچوب صنایع خلاق ، طرح جامع گردشگری استان در ۱۹ فصل با همکاری اداره کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مراحل نهایی را طی می کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این جهاد دانشگاهی اردبیل فعالیت و هم‌افزایی شبکه‌ای شمال‌غرب متشکل از استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی را هدایت و راهبری می کند.

رسولی گفت: در این چهارچوب هر استان هدایت یک پروژه را به دست گرفته است و پیش می‌برد که جهاد دانشگاهی اردبیل راهبری توسعه گردشگری شمال غرب کشور را مدیریت می‌کند و تلاش دارد تا با اقدام‌هایی این ظرفیت‌های گردشگری را در هر چهار استان فعال نماید.

وی ادامه داد: همچنین مرکز خدمات تخصصی مطالعات شهری در زمینه شهر خلاق و ترویج تفکر شهر خلاق فعالیت می کند و در حال حاضر در این مرکز روی ایده‌های شهر خلاق از جمله طراحی نماهای ایرانی اصیل کار می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل یادآور شد: کارگروه رسانه و شهر در ذیل این مرکز شکل گرفته که به نقش و رابطه رسانه خلاق و شهر خلاق می‌پردازد.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل زمینه‌سازی لازم در این حوزه انجام شده، کارگروه‌های مربوطه نیز شکل گرفته است و امیدوار هستیم امسال برخی پروژه‌ها اجرایی شود

رسولی همچنین از فعال شدن میز تخصصی نانوفناری خبر داد و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در استان‌ها هیات عالی اندیشه‌ورزی راه‌اندازی کرده که این اندشکده در در دانشگاه محقق اردبیلی مستقر شده است.

وی خاطرنشان کرد: اسفندماه سال گذشته فراخوانی برای شناسایی شخصیت‌های علمی در مراکز علمی و دانشگاهی استان منتشر شد تا به نخستین نشست که در واقع در پی استعدادیابی و ظرفیت‌سنجی علمی است دعوت شوند.

رسولی اضافه کرد: در گام بعد صنایعی مانند بسته بندی و نگهداری محصولات کشاورزی که می‌توانند با ورود نانوفناوری تغییر و تحولی را صورت دهند، شناسایی خواهند شد.

رئس جهاد دانشگاهی اردبیل یادآور شد: وظیفه میز تخصصی نانو فناوری به تبع وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیاست‌گذاری و خط‌مشی‌گذاری است و با شناسایی افراد فعال، ارزیابی سطح فعالیت‌ها و ظرفیت واحدهای صنعتی در حوزه نانو فناوری برای توسعه فناوری‌ها و محصولات نانو، پیشنهادهای ساخت و بسته سیاستی در استان ارایه می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha