از بیماری‌های چشمی تا فشار خون؛ عوارض اعتیاد به اینترنت

نوشهر- ایرنا- مدرس تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی چالوس با بیان این که، بیماری های چشمی و فشارخون و چاقی از جمله عوارض اعتیاد به اینترنت است، گفت: برای رفع آسیب‌های یکجا نشینی فعالان مشاغل شبکه‌های اجتماعی باید علاوه بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مستمر باید تدابیری ویژه ای اندیشید.

رشاد کیالاشکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، عارضه چشمی و کبدی، دیسک کمر، مشکلات زانو، فشار خون و چاقی را از جمله آسیب های ساعت ها یکجانشستن و کارکردن در شبکه های اجتماعی با گوشی همراه برشمرد.

وی با بیان این که میلیون ها انسان امروز در شبکه های اجتماعی به کسب و کارهای زیادی مشغول فعالیت هستند، اظهارکرد: در زمان حاضر با توجه به شرایط کنونی جامعه که فناوری پیشرفت زیادی کرده بسیاری از مشاغل در شبکه های اجتماعی انجام می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مهم تر این که کشش روز افزون افراد جامعه به سمت شبکه های اجتماعی سبب شده تا تحرک و فعالیت افراد فعال در این عرصه به حداقل برسد و از طرفی این کم تحرکی باعث بسیاری از بیماری های روحی و روانی می شود.

مدرس تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی غرب مازندران اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را لازمه عبور از بسیاری از چالش یادشده برشمرد و اضافه کرد : باتوجه به فعالیت میلیون ها کاربر تجاری در شبکه های اجتماعی، ضروری است مسوولان امر برای مقابله با این شرایط فضاهای ورزشی مربوط و متناسب در همه مناطق گسترش یابد تا بخش اعظمی از این کم تحرکی جبران شود.

کیالاشکی ورزش کردن را عامل شادابی روح و روان و افزایش نشاط اجتماعی جامعه برشمرد و یادآور شد: ورزش کردن فعالان مشاغل شبکه های اجتماعی علاوه بر افزایش راندمان کار در رفع بروز بیماری های جسمی و روانی مربوط تاثیرگذار خواهد بود.

وی بیان کرد : به گفته پزشکان آمار رو به افزایش بیماری های یادشده فعالان کسب و کار در شبکه های اجتماعی گویای این امر است که وضعیت بهداشت روحی و جسمی آنان نگران کننده است که آگاهی بخشی لازمه عبور از این چالش هاست.

از بیماری‌های چشمی تا فشار خون؛ عوارض اعتیاد به اینترنت

این مدرس دانشگاه به عنوان مثال یادآور شد: خستگی یا فشار چشم ناشی از کار با تجهیزات دیجیتالی و گوشی همراه با توجه به گسترش استفاده همه آحاده جامعه از گوشی همراه عارضه‌ای شایع است که در درازمدت به تاری دید و دوبینی، آب مروارید و انحطاط ماکولای وابسته به سن منجر می‌شود.

کیالاشکی احساس سنگینی و عدم انعطاف‌پذیری در پیشانی و اطراف چشم، سوزش چشم، سردرد و درد در ناحیه اطراف چشم، بین دو چشم و قسمت انتهایی کره چشم، آبریزش یا خشکی چشم، قرمزی و التهاب چشم، سرگیجه، تاری دید، دوبینی و ضعف بینایی را برخی از مهم‌ترین نشانه‌های این عارضه اعلام کرد.

وی با بیان این که بر اساس گزارش های موجود در زمان حاضر تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی معادل ۶۲.۳ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد، گفت : وزارت ورزش و جوانان و دیگر نهادهای مربوط باید فعالان حوزه کسب و کار در شبکه های اجتماعی حرکات ورزشی متناسب برای محیط خانه یا فضاهای سرپوشیده بسته از حرکات ورزشی طراحی تهیه و با تحقق این راهبرد در همه افراد جامعه نهادینه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha