۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85541346
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

محموله توتون قاچاق در گیلان توقیف شد

۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۴
کد خبر: 85541346
محموله توتون قاچاق در گیلان توقیف شد

 رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان رودبار گفت: در بازرسی از یک دستگاه خودرو سواری سمند، هزار و ۶۸۰ بسته توتون خارجی قاچاق در این شهرستان واقع در جنوب گیلان کشف شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ عیسی روشن قلب روز چهارشنبه اظهار کرد: ماموران انتظامی ایست و بازرسی رودبار حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو سواری سمند مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، هزار و ۶۸۰ بسته توتون خارجی قاچاق کشف شد.

وی ارزش این کشفیات را طبق نظر کارشناسان بیش از یک میلیارد ریال عنوان و بیان‌ کرد: در این خصوص متهم ۴۵ ساله پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت و خودر وی توقیف شد.

رفع تصرف اراضی ملی در رودبار گیلان

فرمانده انتظامی رودبار در ادامه از رفع تصرف یک هزار و ۸۹۲ متر مربع از اراضی به ارزش ۲۷۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

سرهنگ روشن قلب اضافه کرد: در پی دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از روستاهای شهرستان رودبار، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت که ماموران پلیس آگاهی در خلال رسیدگی به این پرونده با کارشناس اداره منابع طبیعی به آدرس محل مورد نظر اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه در بازدید از این زمین مشخص شد، متهم یک هزار و ۸۹۲ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله پایه‌های چوبی و سیم‌خاردار محصور کرده است، بیان کرد: در این خصوص متهم ۴۲ ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار ارزش تقریبی این اراضی را طبق نظر کارشناسان، ۲۷۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با حکم قضائی کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

سرهنگ ‎روشن قلب خاطرنشان کرد: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌ها الزامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha