۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۴۵
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85541698
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تکمیل سد نرماب رونق اقتصادی شرق گلستان را به دنبال دارد+فیلم

گنبدکاووس-ایرنا- نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل و بهره برداری از سد نرماب شهرستان مینودشت موجب رونق اقتصادی و توسعه گردشگری شده و در تحول معیشت ساکنان منطقه تاثیرگذار است.  

به گزارش ایرنا، سیدنجیب حسینی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شرق استان گلستان در سالن اجتماعات فرمانداری مینودشت اظهار داشت: سد نرماب به‌عنوان یکی از طرح‌های تامین آب آشامیدنی ساکنان شرق گلستان در دوره خدمتم آبگیری و به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به آغاز عملیات ساخت سد نرماب از ۱۳ سال قبل افزود: با تامین بودجه اختصاصی برای سدنرماب تلاش داشته تا دیگر دغدغه تکمیل این پروژه را مردم این منطقه نداشته و تنش آبی کاهش پیدا کند.


حسینی خاطرنشان کرد: علاوه بر رونق اقتصادی و گردشگری، بهره‌برداری از سد نرماب زمینه ساز تحول در تامین آب شرب شرق گلستان به ویژه در شهرستان های مینودشت، گالیکش و کلاله است.
نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری های لازم در خصوص سد چایلی و اختصاص منابع مرزی به این طرح صورت گرفته و بی شک این سد هم همانند نرماب در توسعه شرق گلستان تاثیرات ویژه ای داشته و همچنین در نجات تنش آبی شهرستان مرزی مراوه تپه اثرگذار است.
حسینی با اشاره به عقب ماندگی های شرق گلستان خاطرنشان کرد: امروز شرق استان گلستان در حوزه زیرساخت ها دچار مشکلات اساسی و عقب ماندگی بوده که باید سبد بودجه ای مورد انتظار اضافه شود که بی شک زیر ساخت ها کلید پیشرفت و رونق اقتصادی است.
وی با اشاره به بیمارستان مینودشت بیان کرد: امکانات و تجهیزات این بیمارستان مورد رضایت نبوده و باید به سطح استانداردهای منطقه برسیم.
نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ظرفیت های روستا گفت: با شناسایی ظرفیت های ویژه هر روستا در شرق گلستان مهاجرت معکوس را شاهد خواهیم بود و راه اندازی نمایشگاه دائمی عرضه تولیدات روستاییان در راستای حمایت از تولیدات آنان در این مهم اثرگذار است.
حسینی همچنین با اشاره عقب ماندگی زیرساخت های ورزشی در شرق گلستان افزود: در حوزه ورزش نسبت به استانداردها عقب بوده و تجهیزات سالن ها هم وضعیت مناسبی ندارد و شهرهایی همچون مینودشت، گالیکش و کلاله از داشتن جاده سلامت محروم بوده که نیازمند پیگیری تخصیص منابع در این مهم هستیم.
وی همچنین با اشاره به معدن زغال سنگ که یکی از پروژه های مهم شرق گلستان بوده گفت: مجوز تونل شماره هفت در معدن زغال سنگ تخت گرفته شده که با توجه به آن تا ۳٠ سال زغال در این منطقه وجود دارد که با این راه اندازی علاوه بر تثبیت کار حدود ۴٠٠کارگر، ۲۵٠ نفر دیگر برای کار در معدن اضافه خواهند شد.


حسینی با اشاره به احداث معدن ازداران در آینده خاطرنشان کرد: با پیگیری های لازم معدن ازداران احداث و به عنوان مجری انتخاب شد تا در کمتر از ۲ سال آینده ۴.۵ میلیون تن ذخیره زغال مردم منطقه بهره مند شوند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: در این دوره چهارساله خدمتم مشکلات جاده ای از جمله مسیر آزادشهر به جنگل گلستان، کلاله و مراوه تپه حل خواهد شد.
حسینی ادامه داد: مشکلات شرق استان را با همکاری گروه‌های متخصص احصا کرده و پیگیر حلشان هستیم، مکاتبات لازم برای رفع در دستورکار بوده و تمام نیازمندی‌ها را برای مدیران مرتبط فرستاده تا بر اساس آن پیگیر جذب منابع اعتباری شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha