والیبال شهرداری گنبدکاووس به بخش خصوصی واگذار می‌شود

گنبدکاووس - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس از واگذاری تیم والیبال شهرداری این شهر به بخش خصوصی خبر داد و بیان کرد: با موافقت اعضای شورا، مصوبه این موضوع برای تایید به کمیته انطباق فرمانداری شهرستان ارسال و پس از تایید مقدمات کار انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یحیی عباسی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک سرمایه‌گذار از تهران برای تیم‌داری والیبال گنبدکاووس اعلام آمادگی کرده که پس از تایید مصوبه شورای شهر در کمیته انطباق فرمانداری شهرستان، مقدمات آن انجام خواهد شد.

وی بابیان اینکه شهرداری گنبدکاووس سال گذشته حدود ۳۶۰ میلیارد ریال صرف حمایت از برخی رشته‌های ورزشی کرده است، افزود: فقط ۲۸۰ میلیارد ریال آن درحوزه تیم‌داری والیبال هزینه شد.

عباسی ادامه داد: برابر قوانین موجود، شهرداری‌ها نمی‌تواند در رشته‌های ورزشی تیم‌داری کنند اما حمایت مالی در حد توان، از تیم‌های ورزشی منع قانونی ندارد.

والیبال شهرداری گنبدکاووس به بخش خصوصی واگذار می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس همچنین با اشاره به بودجه ۱۱ هزار میلیارد ریالی پیش بینی شده شهرداری این شهر درسال جاری، گفت: از ابتدای امسال تاکنون فقط ۱۲ درصد آن محقق شده و اکنون شهرداری با برخی محدودیت‌های مالی مواجه است ضمن اینکه ۵۵ درصد بودجه در بخش عمرانی و بقیه مربوط به هزینه‌های جاری است.

وی با اشاره به بدهی ۸۵۰ میلیارد ریالی شهرداری گنبدکاووس به پیمانکاران و حقوق پرسنل در دوران تصدی شهردار قبل، افزود: با روی کار آمدن سرپرست شهرداری از ۲۷ آذرماه پارسال تاکنون این میزان بدهی که بخشی از آن مربوط به چهار ماه حقوق معوقه پرسنل شهرداری بود، پرداخت شد.

عباسی اضافه کرد: اقدامات عمرانی خوبی طی یکسال اخیر تووسط شهرداری گنبدکاووس انجام شده که پیگیری و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از جمله «بوستان بانوان، تجهیز و نوسازی چند بوستان‌ شهری، احداث خانه محله، فرهنگسرا، اجرای مرحله دوم جاده سلامت شمال شهر، پیست اسکیت، شهر بازی سرپوشیده، نصب تابلوهای هدایت مسیر، زیرسازی و آسفالت و بتن ریزی معابر شهری، بهسازی بلوارها، احداث میدان امام حسین(ع) و نصب صندلی نیمکت در پیاده روها» بخشی از آنها است.

وی از افتتاح بوستان بانوان، پیست اسکیت و شهر بازی سرپوشیده تا هفته دولت امسال خبر داد و گفت: بزودی عملیات اجرایی «شهربازی روباز» در بوستان «داریوش» گنبدکاووس و زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس، احداث ۲ پل هوایی در بلوار شهید «صیاد شیرازی» (کمربندی) که یکی از آنها از نوع مدرن و کم نظیر در کشور خواهد بود، خبر داد و بیان کرد: اعتبار پیش بینی شده برای پل اول ۷۰ میلیارد ریال و برای پل دوم هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است.

عباسی همچنین گفت: مجوز ساخت روگذر میدان امام علی (ع) گنبدکاووس هم توسط شورای ترافیک گلستان صادر شده و در آینده‌ای نزدیک این پروژه با پیش بینی اعتبار اولیه سه هزار میلیارد ریال شروع خواهد شد.

وی، احداث هتل و نصب ۱۰ عدد سرویس بهداشتی هر کدام با ۲ چمشه در نقاط مختلف شهر را از دیگر برنامه‌های شهرداری گنبدکاووس برشمرد و افزود: احداث چنارستان ۲۰ هزار اصله‌ای، احداث خزانه تولید گل رُز، نصب وسائل ورزشی در بوستان‌های شهری و نصب ۱۵۰ مخزن زباله در محلات از دیگر اقدامات شهرداری بوده است.

عباسی اضافه کرد: مجموعه اقدامات عمرانی شهرداری گنبدکاووس که همچنان ادامه دارد، موجبات رضایت‌مندی شهروندان را فراهم کرده است ضمن اینکه با موافقت وزارت کشور شهرداری این شهر به ۲ منطقه و چهار ناحیه شهری تبدیل خواهد شد.

گنبدکاووس افزون بر ۱۸۵ هزار نفر جمعیت و ۳۰ کیلومتر مربع وسعت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha