۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۴
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85543068
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ولادت در خراسان جنوبی ۵.۷ درصد افزایش یافت

۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۴
کد خبر: 85543068
ولادت در خراسان جنوبی ۵.۷ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: سه هزار و ۷۴۱ واقعه ولادت از ابتدای امسال تا پایان خرداد در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۷ درصد رشد داشته است.

مرتضی امیرآبادی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از کل ولادت‌های ثبت شده در سه ماه اول امسال، ۲ هزار و ۶۹۵ واقعه در مناطق شهری، هزار و ۴۶ واقعه در مناطق روستایی ثبت شده است.

وی گفت: همچنین از این تعداد هزار و ۹۵۸ واقعه را پسران، هزار و ۷۸۳ واقعه را دختران به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه، ۵۱ مورد دوقلوزایی و ۲ مورد سه قلوزایی در استان به ثبت رسیده که بیشترین آن مربوط به شهرستان بیرجند است.

وی با بیان اینکه میانگین سن مادران در این مدت ۳۰.۲ سال و پدران ۳۴.۴ سال بوده است گفت: سال گذشته ۱۵ هزار و ۲۷۶ واقعه ولادت به ثبت رسید که با افزایش ۲.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، از رشد خوبی برخوردار بود.

امیرآبادی زاده عنوان کرد: بیشترین مرتبه ولادت در استان مربوط به فرزند دوم سپس اول و بعد فرزند سوم در خانواده‌ها بوده است.

وی گفت: نام‌های امیرعلی، امیرحسین و علی در گروه پسران و نام‌های فاطمه، فاطمه زهرا و زینب در گروه دختران دارای بیشترین فراوانی نام در سال جاری است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی یادآور شد: خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲ با نرخ ولادت ۱۸.۱ حائز رتبه دوم کشوری شد در حالی که نرخ کشوری ۱۲.۶ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha