۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85543392
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سه هزار زن سرپرست خانوار از آموزش های ایمنی بهره مند شدند

بجنورد-ایرنا- رییس مرکز تحقیقات، تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سه هزار زن سرپرست خانوار در سه ماهه نخست سالجاری برای ارتقای ایمنی محیط کار از آموزش های امینی بهره مند شدند.

به گزارش ایرنا، حبیب الله جلیلی روز شنبه در نشست قرارگاه آموزش ایمنی کار و توانمندسازی کارگران و کارفرمایان کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر کارگر خراسان شمالی اظهار کرد: بررسی حادثه های ناشی از کار در کشور نشان می دهد ۷۰ درصد از حادثه ها در کارگاه های زیر ۱۰ نفر اتفاق افتاده است، در شهر ایلام که کارگاه صنعتی بزرگ ندارد، شمار حادثه ها بیش از عسلویه است و این نشان از ضعف و نبود نظارت ها بر روند فعالیت کارگران در کارگاه های کوچک است.

وی افزود: ایمنی کارگران در کارگاه های کوچک در اولویت نیست و به همین علت آسیب ها و حادثه ها در این کارگاه ها بیشتر است.

رییس مرکز تحقیقات، تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آموزش مهم ترین موضوع برای نجات جان و حفاظت و صیانت از جان کارگان در کارگاه ها است از این رو تلاش داریم تا با ارائه آموزش های لازم، ایمنی در کارگاه ها ارتقا یابد.

اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای آموزش های امینی

وی ادامه داد: ارائه آموزش ها در کارگاه های زیر ۱۰ نفر برای نخستین بار در کشور، به صورت رایگان انجام می شود و امسال قرار است حدود ۱۰۰ هزار نفر ساعت در این کارگاه ها برنامه های آموزش برگزار شود.

جلیلی افزود: ۷۶۰ هزار نفر کارگاه زیر ۱۰ نفر کارگر در کشور وجود دارد که ۲ میلیون نفر کارگر را زیر پوشش دارند و بر این اساس این میزان اعتبار پاسخگوی نیاز برای اجرای برنامه های آموزش نیست و شمار اندکی از کارگران می توانند از این آموزش ها بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد ما برای ارائه این آموزش ها، فرهنگ سازی و ایجاد حساسیت برای الزام فراگرفتن آموزش های مربوط به ایمنی در محیط کار است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha