۸۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال مطالبات گندمکاران گلستان پرداخت شد
مناطق کوهستانی آزادشهر

گرگان- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با اعلام ادامه برداشت گندم در مناطق سردسیر و کوهستانی استان گفت: دولت تاکنون از محل خرید تضمینی این محصول، ۸۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به گندمکاران گلستان پرداخت کرد.

روح‌الله مهری روز یکشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون، یک میلیون و ۱۰۱ هزار تن گندم به ارزش ۱۹۰ هزار میلیارد ریال به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد و پیگیری پرداخت باقی‌مانده طلب کشاورزان ادامه دارد.

وی گفت: در حال حاضر ۱۸ مراکز خرید تضمینی گندم در مراوه‌تپه، گرگان، کلاله، مینودشت، گالیکش، علی‌آبادکتول، آزادشهر، رامیان و گنبدکاووس از جمله پنج مرکز سیلو و یک کارخانه آرد فعال است.

به گفته مهری، استان گلستان رتبه دوم خرید گندم را در میان استان‌های کشور پس از خوزستان و فارس به خود اختصاص داده است.

براساس گزارش علی‌اکبر مهقانی‌نوده معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع گندم گلستان واقع در برخی مناطق کوهستانی باقی مانده که کار برداشت محصول از این مزارع گندم استان درحال انجام است.

برداشت گندم در گلستان هرساله با مساعد بودن شرایط جوی، از ابتدای خرداد ماه از مزارع دشت استان آغاز می‌شود و پایان آن نیز در مناطق سردسیر که کمترین سطح زیرکشت را دارد، میانه مردادماه است.

براساس گزارش مسوولان زراعت جهادکشاورزی گلستان، بیشترین سطح زراعت پاییزه در گلستان به محصول گندم با تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تُن اختصاص داردکه تاکنون از گندم تولیدی گلستان تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار تُن تحویل مراکز خرید تضمینی شده است.

در سال کشاورزی جاری ۳۸۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی گلستان به زیرکشت گندم رفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha