۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۵
کد خبر: 85553381
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انجام عمل جراحی نوین «تومور نخاعی مهره کمری» در بوشهر

بوشهر- ایرنا- رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر از انجام عمل جراحی تومور نخاعی مهره کمری با روش نوین نرومانیتورینگ در این مرکز خبر داد.

«زهرا السادات جلالیان» روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: بیمار ۴۷ ساله با شکایت درد پا و لنگ به «دکتر فهیمه سمیعی» متخصص جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مراجعه کرده که پس از انجام آم. آر.آی برای بیمار تشخیص تومور نخاعی در سطح مهره دوم کمری (L۲) داخل نخاعی، با درگیری ریشه‌های نخاعی و همچنین تنگی کانال نخاعی کمری می‌دهند.

وی افزود: دکتر سمیعی جهت جلوگیری از نقص عصبی حین عمل جراحی بیمار اقدام به استفاده از دستگاه «نرومانیتورینگ» در زمان عمل جراحی می‌کند که روش جدید در جراحی‌های تخصصی مغز و اعصاب به شمار می رود.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر تصریح کرد: نورومانیتورینگ حین عمل جراحی، یک تکنولوژی پیشرفته است که به جراحان کمک می‌کند تا عملکرد سیستم عصبی بیمار را در حین جراحی به‌طور لحظه‌ای رصد و پایش کنند.

بیشتر بخوانید

عمل جراحی "تومورگلیوم مغزی" با موفقیت در بوشهر انجام شد

عمل موفقیت آمیز کجی ستون فقرات در بوشهر

نخستین پزشک فوق‌تخصص جراحی عروق در بوشهر جذب شد/ نیازی به اعزام بیماران به شیراز نیست

جلالیان دامه داد: استفاده از نورومانیتورینگ حین عمل جراحی با مزایای متعددی از جمله کاهش خطر آسیب عصبی، کاهش نیاز به جراحی مجدد، کوتاه شدن زمان جراحی و بهبود کیفیت مراقبت از بیمار همراه است.

وی یادآور شد: این بیمار پس از طی روند درمان با حال مساعد از بیمارستان ترخیص و به زندگی عادی خود بازگشته است.

مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر به عنوان تنها بیمارستان دولتی عمومی شهر بوشهر روزانه میزبان چند صد بیمار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha