هوای کهگیلویه وبویراحمد گرمتر می شود

یاسوج - ایرنا -رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس بررسی نقشه های پیش یابی دمای هوای این استان روزهای میانی هفته جاری در مناطق سردسیری و گرمسیری افزایش می یابد.

ولی بهره مند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزهای سه شنبه شانزدهم تا جمعه نوزدهم مرداد ماه دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد حدود ۲ درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

وی بیان کرد: بیشینه دمای استان در این مدت در مناطق گرمسیری تا ۴۶ درجه سانتیگراد و در مناطق سردسیری تا ۴۱ درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هر درجه افزایش دما میزان مصرف برق را افزایش می دهد از شهروندان خواست تا مصرف این حامل مهم انرژی در روزهای آینده را مدیریت کنند.

بهره مند عنوان کرد: وضعیت جوی هوای کهگیلویه و بویراحمد از روز دوشنبه پانزدهم مرداد ماه تا پایان هفته آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش وزش باد و غبار رقیق پیش بینی می شود.

این دومین موج گرمای شدید هوا در کهگیلویه و بویراحمد در مرداد ماه امسال است هفته گذشته مردم شهر شهر یاسوج دمای هوای بی سابقه ۴۲درجه سانتیگراد تجربه کردند و در همین بازه زمانی همراهی هوای ۴۴ درجه سانتیگراد همراه با رطوبت ۶۶درصدی در برخی از نقاط مانند ایستگاه شهر دوگنبدان مردم را کلافه کرد.

آمادگی برای موج دوم گرما

بر اساس اطلاع رسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، فعالیت تمامی مراکز دولتی در سطح استان تا پایان هفته جاری از ساعت ۶ تا ۱۲ صبح است.

بر اساس این اطلاعیه: با توجه به استمرار افزایش دمای هوا و مصرف برق در روزهای پیش رو به منظور حمایت از بخش صنعت و کشاورزی، ساعت کاری تمامی دستگاه‌های اجرایی به استثنای دستگاه‌های خدمات رسان درمانی، نظامی و مراکزی که دارای نوبت کاری و کشیک هستند تغییر می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha