فرماندار قصرشیرین: نقد منصفانه رسالت یک خبرنگار متعهد است

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: داشتن صداقت و شرافت قلم و نقد منصفانه و سازنده بدون هرگونه غرض ورزی از رسالت‌های یک خبرنگار متعهد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد نجفی روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شهرستان قصرشیرین با بزرگداشت یاد شهید صارمی و تمام شهدای عرصه رسانه و خبر و خبرنگارانی که مظلومانه در غزه به شهادت می رسند، با اشاره به نقش خبرنگاران به عنوان زبان گویا و چشمان بیدار جامعه و پل ارتباطی بین مردم و مسوولان، نقش آن ها را در انعکاس مسائل و مشکلات جامعه مهم ارزیابی کرد و خواستار انعکاس درست واقعیات موجود با رعایت انصاف و بدون هرگونه جانبداری شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور زائران از مرز خسروی اظهار کرد: حضور زائران از سراسر کشور در شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی یک برکت معنوی خوبی ایجاد کرده و همه مردم و مسوولان نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته اند تا میزبانان خوبی برای زوار اباعبدالله الحسین (ع) باشند.

فرماندار قصرشیرین در ادامه با اشاره به اعمال محدودیت های ترافیکی در ابتدای شهر از سوی انتظامی و پلیس راه این اقدام را به منظور سامان دهی خودروهای زائران برای استقرار در پارکینگ های کمربندی و پرشدن ظرفیت پارکینگ ها به صورت پلکانی برای مدیریت بهتر خدمات رسانی از سمت قصرشیرین تا مرز خسروی بیان کرد و گفت: البته با ایجاد زیرساخت ها در سه راهی نصرآباد اکنون شرایطی فراهم شده که خودروها از آن مسیر به سمت توقفگاه ها هدایت شوند و سپس با اتوبوس تا مرز منتقل شوند.

وی همچنین با اشاره به برخی نابسامانی های موجود در مرز پرویزخان گفت: با نهایی شدن منطقه آزاد تجاری قصرشیرین مدیریت یکپارچه مرز به آن ها واگذار شده و دستگاه ها باید با نظارت منطقه آزاد فعالیت کنند و مدیریت واحد منطقه آزاد و حضور سرمایه گذاران در مرز و رونق آن می تواند آینده بسیار خوبی ظرف سه چهار سال برای این منطقه رقم بزند و این موضوع نقش مهمی در زدودن بیکاری و ایجاد فرصت شغلی برای افراد جویای کار قصرشیرین فراهم کند.

نجفی در ادامه گفت: اگر تصمیمی در شهرستان اخذ می شود بر اساس نظر کارشناسی و توسط بررسی کارگروه های مختلف بوده است ولی عده ای هستند که همیشه مغرضانه و بدون هرگونه تحقیقی در خصوص دلایل اخذ آن تصمیم و بررسی صحت و سقم موضوعات مسوولان را متهم به اجحاف در حق مردم می کنند و این به دور از انصاف و صداقت در گفتار و عمل است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عملکرد خبرگزاری جمهوری اسلامی را در غرب کرمانشاه و قصرشیرین شفاف و مثبت ارزیابی کرد و تلاش های این رسانه رسمی را در انعکاس اخبار و واقعیات موجود موثر دانست.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قصرشیرین نیز باقدردانی از تلاش های خبرنگاران و با گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا در مزار شریف افغانستان، بر رعایت سه اصل صحت ، دقت و سرعت در پوشش اخبار از سوی خبرنگاران تاکید کرد.

جواد منصوری همچنین از خبرنگارانی که به صورت آزاد و بدون مجوز اقدام به فعالیت می کنند خواست تا با عضویت در سامانه جامع رسانه های کشور فعالیت خود را قانونی و رسمی کنند.

حمایت مسوولان محلی برای انتشار آگهی و تبلیغات از طریق جراید محلی، سامان دهی مشکلات مرز پرویزخان، راه اندازی کوله بری، برگزاری نشست های محله محور برای رفع مشکلات مردم از موضوعات مطرح شده توسط خبرنگاران و فعالان فضای مجازی قصرشیرین در این نشست بود.

در پایان با اهدای لوح سپاس از فعالیت های خبرنگاران و فعالان فضای مجازی در راستای انعکاس اخبار و اطلاعات شهرستان قدردانی شد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق، بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha