۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۱۵
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85565383
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۳۴ هزار گیلانی برای پیاده روی اربعین ثبت نام کردند

۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۱۵
کد خبر: 85565383
۳۴ هزار گیلانی برای پیاده روی اربعین ثبت نام کردند

رشت - ایرنا - سخنگوی ستاد اربعین گیلان گفت: تاکنون ۳۴ هزار و ۸۴۷ گیلانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) ثبت نام کردند.

به گزارش ایرنا، محمد احمدی ادیب اظهار کرد: از این تعداد ۳۳ هزار و ۹۷۰ نفر با پرداخت وجه نقد ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

وی افزود: همچنین ۲۳ هزار و ۸۵۲ نفر به صورت گروهی و ۲ هزار و ۳۴۶ نفر نیز به صورت اشتراکی یا با خودروهای شخصی خود به مرز مراجعه می کنند و با توجه به کمبود ناوگان حمل و نقل از زائران تقاضا داریم که با خودروهای شخصی خود به مرزهای تعیین شده مراجعه کنند.

وی ادامه داد: از لحاظ پارکینگ در مرز مشکلی وجود ندارد چنانکه در مرز مهران برای ۱۰۰ هزار خودرو و در مرز خسروی نیز برای حدود ۸۰ هزار خودرو پارکینگ درنظر گرفته شده است.

سخنگوی ستاد اربعین گیلان در ادامه در زمینه دریافت ارز این سفر نیز اضافه کرد: سقف تعیین شده برای ارز ۲۰۰ هزار دینار عراق است و هم اینک ۱۱۳ درگاه بانکی در گیلان وجود دارد که زائران می توانند ابتدا با ثبت نام غیرحضوری یدین منظور اقدام و سپس برای دریافت ارز مربوطه به بانک عامل مراجعه کنند.

احمدی ادیب بیان کرد: در بحث بیمه زائران نیز سه سطح تعیین شده که سطح نخست ۸۰۰ هزار ریال، سطح دوم ۹۰۰ هزار ریال و سطح سوم یک میلیون ریال هزینه دارد.

به گفته وی، زائران گیلانی تاکنون ۱۴ هزار و ۱۱۶ نفر در سطح نخست، هزار و ۵۴۸ نفر در سطح دوم و ۱۹ هزار و ۱۸۳ نفر در سطح سوم خود را بیمه کردند.

وی خاطرنشان کرد: این بیمه ها هزینه های مربوط به پوشش درمانی و حتی فوتی را در خاک عراق تقبل می کنند و زائران بستگی به سطحی که انتخاب کرده اند، هزینه های مربوط به درمان را دریافت می کنند.

وی به اعزام زائران از طریق هوایی نیز اشاره کرد و گفت: از ۲۴ مرداد تا نهم شهریور ماه از شهرستان رشت ۵۰ سورتی پرواز به نجف و بغداد انجام خواهد شد که هزینه بلیط نیز توسط شرکت عراقی تعیین خواهد شد.

سخنگوی ستاد اربعین گیلان همچنین در اظهار کرد: افرادی که گذرنامه ندارند با مراجعه به سامانه پلیس من و یا دولت الکترونیک برای دریافت گذرنامه زیارتی اقدام کنند که این گذرنامه ۷۲ ساعته و با هزینه ۶۵۰ هزار ریال آماده می شود و از سوی دیگر افرادی که گذرنامه آنان ۳۰ روز مهلت دارد، مشکلی برای سفر نخواهند داشت.

احمدی ادیب به موکبهای گیلان نیز اشاره کرد و گفت: ۳۵ موکب از گیلان به زائران خدمت رسانی می کنند که از این تعداد ۶ موکب در داخل ایران، سه موکب در نجف، چهار مورد هم در مسیر کربلا و ۲۱ موکب در کربلا به زائران خدمات می دهند.

وی بیان کرد: برای بازگشت زائران نیز ۹۰ درصد از ظرفیت حمل و نقل استان به این امر اختصاص خواهد یافت و از زائران گیلانی انتظار است که بازگشت سفر خود را مدیریت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha