۵۹۲ هزار تن گندم از کشاورزان آذربایجان غربی خریداری شد

ارومیه - ایرنا - رییس سازمان کشاورزی آذربایجان غربی افزود: ۵۹۲ هزار تن گندم مازاد برمصرف کشاورزان در استان خریداری شد.

خسرو شهبازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آذربایجان غربی از قطبهای تولید گندم در کشور است افزود: ۱۰۵ هزار هکتار وسعت اراضی آبی و ۳۰۳ هزار هکتار وسعت اراضی دیم استان است.

وی بیان کرد: با توجه به خرید مطلوب گندم در استان پیش بینی می شود تا پایان فصل خرید ۶۵۰ هزار تن گندم از زارعان خریداری شود.

رییس سازمان کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه ۱۱ میلیون تن گندم در کشور خریداری شده است افزود: مبازره با علفهای هرز در سطح ۶۰ هزار هکتار، مبارزه با امراض و آفات در ۱۲۳ هزار هکتار، مبارزه با سن گندم در سطح ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی محقق شده است.

وی ادامه داد: کارهای ترویجی و آموزشی نیز برای زارعان مورد توجه بوده است که در کنار تامین گندم بذری به میزان ۲۲ هزار تن انجام گرفته است.

شهبازی اضافه کرد: عملکرد زارعان استان در واحد سطح جزء بالاترین عملکردها در کشور بوده و از کشاورزان جای تشکر است.

وی با اشاره به کشت کلزا نیز گفت: سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا بود که ۹ هزار تن محصول برداشت شد.

رییس سازمان کشاورزی آذربایجان غربی افزود: از این میزان هفت هزار تن در داخل استان و بقیه در خارج از استان خریداری شدکه باز کشاورزان آذربایجان غربی دارای بیشترین میزان عملکرد محصول در واحد سطح بودند.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی دارد که سالانه ۸۰۰ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات قرار می‌گیرد و حدود ۴۰۰ هزار هکتار آن گندم است.

ارقام گندم کشت شده در گندمزارهای آذربایجان غربی شامل ارقام پیشگام، میهن، حیدری، حیران و زرینه و ارقام دیم شامل واران، صدرا، باران، هما، هشترود و آذر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha