۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85566659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای برنامه جهش تولید در بیش از ۴۸ هزار هکتار از اراضی همدان

همدان- ایرنا- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: برنامه عملیاتی جهش تولید در ۴۸ هزار و ۳۰۵ هکتار از اراضی شهرستان همدان اجرا می شود.

علی بایگانه روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برنامه جهش تولید همچنین برای گندم دیم در ۳۴ هزار هکتار ، جو دیم پنج هزار هکتار، گلرنگ چهار هزار هکتار و کاملینا ۲۰۰ هکتار است.

وی ادامه داد: برنامه جهش تولید برای نخود دیم در هزار و ۵۰۰ هکتار، عدس دیم در هزار و ۴۰۰ هکتار، علوفه دیم در ۲ هزار هکتار و گیاهان دارویی در ۲۰۵ هکتار عملیاتی می شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، میزان سطح زیر کشت گندم در شهرستان همدان از ۵۵ هزار و ۲۰۰ هکتار عنوان کرد که ۴۹ هزار و ۵۰۰ هکتار آن کشت اراضی دیم و پنج هزار و ۷۰۰ هکتار آن اراضی آبی بود است.

وی در زمینه تولید گندم در شهرستان همدان خاطرنشان کرد: از مجموع ۵۴ هزار و ۸۵۱ تن برداشت گندم، ۳۰ هزارو ۹۸۳ تن در اراضی دیم و ۲۳ هزار و ۸۶۸ تن در اراضی کشت آبی است.

بایگانه میزان عملکرد در هکتار کشت گندم در شهرستان همدان در اراضی آبی را چهار هزار و ۶۵۳ کیلوگرم و در اراضی دیم ۸۶۵ کیلوگرم خواند.

وی بیان کرد: سطح زیر کشت مزارع سیب زمینی در شهرستان همدان چهار هزار و ۲۳۶ هکتار و برداشت محصول از آن ۱۸۳ هزار و ۵۷۶ تن است.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان یاداور شد: همچنین در سال گذشته و در شهرستان همدان ۳۲ هزار و ۴۲۶ تن گندم تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

طرح جهش تولید یک اقدام اثرگذار برای استفاده از زمین‌های کم بازده و توسعه کشت دیم است که با همکاری ستاد اجرای فرمان امام خمینی(ره) و وزارت جهادکشاورزی در راستای ایجاد اشتغال پایدار و رونق کشاورزی در دیمزارها اجرایی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha