۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85566965
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: فرهنگ ایثار و مقاومت با بهره‌گیری از ابزار هنر ترویج شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با یادآوری رشادت‌های شهدا و ایثارگران در دفاع از انقلاب اسلامی، ارزش‌ها و دستاوردهای آن گفت: ابزار هنر بهترین وسیله در ترویج فرهنگ شهادت و مقاومت است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز سه‌شنبه در آئین افتتاحیه هشتمین جشنواره هنری فانوس، ششمین جشنواره فعالان دقاع مقدس و رونمایی از کتاب شعر رئیس جمهور شهید اظهار کرد: جوانان و نوجوانان کشور از حماسه آفرینی، ایثار و جانفشانی رزمندگان در دفاع مقدس آن طور که باید آشنا نیستند از اینرو باید با استفاده از ابزار هنر برای بیان این فداکاری‌ها تلاش شود.

وی با تاکید بر اینکه همه باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند اضافه کرد: در موضوعات فرهنگی نباید غفلت شود و در نشست‌ها، مراسم‌ و جشن‌ها باید مباحث ایثار، مقاومت و حماسه‌آفرینی رزمندگان بیان شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: همه در حفظ ارزش‌های دفاع مقدس مسئولیت خطیری بر عهده دارند؛ هنرمند متعهد نیز می‌تواند آثار هنری خود را بر اساس نگاه هنرمندانه تولید و در معرض دید همگان قرار دهد.

وی اظهار کرد: ایثار و جانفشانی شهدا، رزمندگان، آزادگان و مقاومت مردم را می‌توان با استفاده از ابزار هنر در قالب کتاب، پوستر، نمایش و فیلم کوتاه بیان کرد و روایت‌گری به معنی واقعی انجام داد.

استاندار گیلان با بیان اینکه دشمن افکار جوانان و بانوان ایران اسلامی را نشانه گرفته‌است اضافه کرد: دشمن نخست با ورود به مسائل فرهنگی ایمان افراد را می‌گیرد و با فراهم کردن بسترهای مناسب ضربه می‌زند؛لذا باید با ابزار هنر مانع این کار شد.

وی در ادامه با اشاره به مقاومت مردم غزه و فلسطین در پی جنایات رژیم صهیونیستی علیه آنان اظهار کرد: مردم فلسطین بیش از ۷۵ سال به خاک و خون کشیده می‌شوند اما لحظه‌ای دست از مبارزه و مقاومت برنمی‌دارند؛ این استقامت آنان برگرفته از الگوی اسلام، قرآن و اعتقادات دینی است.

در پایان این همایش از برترین‌های جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی گیلان تجلیل به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha