فرماندار آستارا: آزادگان نمونه بارز از خود گذشتگی و استقامت در برابر دشمنان هستند

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستارا گفت: آزادگان سرافراز ایران اسلامی نمونه بارز استقامات در برابر دشمنان نظام و ایران اسلامی هستند و به وجود آنها فخر می ورزیم.

به گزارش ایرنا، محمدرضا شهاب زاده روز یکشنبه در آئین تجلیل از آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس که با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان آستارا و جمعی از مسئولان و آزادگان در فرمانداری برگزار شد؛ اظهار کرد: امروز بعد از گذشت سالها از پایان جنگ تحمیلی، هنوز هم نمی توان به ابعاد سختی ها و فشارهایی که آزادگان در اسارت کشیده اند دست یافت و آنها همواره از اینکه اگر اقدامی شده فقط برای خدا بوده است یاد می کنند.

وی ضمن ارج نهادن به شخصیت والای آزادگان افزود:‌ آزادگان الگویی راستین برای آینده‌سازان این مرز و بوم هستند و شرح رشادت ‌ها و از خودگذشتگی آنان همیشه در خاطرات انقلاب شکوهمند اسلامی ثبت و ضبط خواهد شد و این مراسم در واقع بزرگداشت روحیه حق‌طلبی، ایثارگری و میهن‌دوستی آزادگان عزیز است.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا ادامه داد: نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت بزرگترین قدرت بازدارنده در برابر متجاوزان است که باید با انجام برنامه های فرهنگی پیشگام این عرصه باشیم.

شهاب زاده بیان کرد: برگزاری برنامه های فاخر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همواره مورد توجه مجموعه شهرستان آستارا و مسئولان مرتبط بوده است؛ که اجرای یادواره شهداء با عنوان شبهای شیدایی در آستارا همزمان با برگزاری کنگره ملی شهدای استان گیلان از جمله اقدامات شاخص این مجموعه است.

وی در خصوص برگزاری هر ساله گرامیداشت ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی بیان کرد: از آنجا که برگزاری این قبیل مراسمات نقش پررنگی را در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید ایفا می‌‎کند و با توجه به رویکرد مسئولان فرهنگی در این عرصه، بر خود وظیفه می دانیم به منظور تقویت ارزش ها و باورهای دینی، همواره در برنامه های این حوزه همکاری و تعامل داشته باشیم.

در پایان مراسم با اهداء لوح سپاس و تجلیل از جان فشانی آزادگان سرفراز در دوران جنگ تحمیلی و ایام اسارت از آنها قدیر به عمل آمد.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha