۱۹۵ پروژه عمرانی دهیاری‌های خراسان جنوبی آماده بهره‌برداری است

بیرجند ـ ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: اکنون ۱۹۵ پروژه دهیاری‌های استان با بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار آماده بهره‌برداری است و در هفته دولت افتتاح می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط استانداری خراسان جنوبی؛ حسین هاشمی روز یکشنبه در نشست مشورتی بخشداران تابعه استان افزود: بخشداران تا حدودی صرفه جویی در حوزه‌های مختلف را رعایت کرده‌اند اما انتظار داریم، نظارت درستی بر مصرف آب و برق داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد طرح حدنگار در روستاها انجام شده است، اظهار کرد: بخشداران باید در بازدیدهای استاندار و معاونان استانداری، روستاییان و دهیاران را به گونه‌ای هدایت کنند که خواسته‌های دارای قابلیت اجرا را مطرح کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: دیوان محاسبات در بازدید از بخش‌ها و روستاها نواقص و ترک فعل هایی را که بیشتر آنها جنبه مالی دارد، مشاهده و موارد مورد نظر را به دفتر روستایی استانداری ارسال کرده‌اند.

وی ادامه داد: بخشداران باید با وجود کمبود امکانات و اعتبارات با استفاده از ظرفیت‌های موجود، اقدامات مورد نیاز را در خصوص مدیریت پسماند روستایی با توجه به وظیفه قانونی خود انجام دهند.

هاشمی عنوان کرد: برای رفع این مشکل ایجاد زباله گاه مشترک باید مد نظر قرار گیرد و از سوختن زباله‌ها جلوگیری شود.

وی متذکر شد: یکی از طرح‌های توسعه روستایی، اجرای طرح اتاق وضعیت روستا(تکام) است که حدود ۷۱ درصد دهیاری ها آن را اجرا کرده‌اند و از این نظر در کشور در رتبه هفتم هستیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش مهاجرت از روستاها، اشتغال روستایی از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: برای پرداخت تسهیلات با کارمزد چهار درصد به شکل انفرادی و تسهیلات با کارمزد هشت درصد برای اجرای طرح‌های مختلف در روستا هم اعلام آمادگی می‌کنیم.

۱۹۵ پروژ عمرانی دهیاری‌های خراسان جنوبی آماده بهره‌برداری است

وی افزود: در مهرماه نمایشگاه توانمندی‌ها در عرصه‌های مختلف با حضور کار آفرینان در تهران برگزار می‌شود و بخشداران هم باید افراد توانمند را به استانداری معرفی کنند.

هاشمی با بیان اینکه ۹۰ درصد دهیاری‌های استان پاره وقت هستند، گفت: ۱۹۵ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال مربوط به دهیاری ها در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه بخشداران یکی از بازو های مهم ما هستند، گفت: دستگاه‌های خدمات رسان برای حفاری در روستاها باید مجوز بگیرند و برای ترمیم آن هم اعتبار لازم پیش بینی شود.

قاسم تنها با بیان اهمیت اجرای طرح حد نگاری در روستاها افزود: بازنگری ۳۶۸ طرح هادی در روستاهای استان انجام شده و در سال‌های اخیر ۷۰ تا ۸۰ قطعه معوض در اختیار دهیاران قرار داده‌ایم.

وی بیان کرد: هیچ اصراری بر گرفتن مبلغی در روستاها برای واگذاری زمین با شرط اجاره ۹۹ ساله نداریم مگر اینکه فرد خواستار گرفتن سند مالکیت باشد.

در این جلسه در راستای اجرای مصوبات جلسه قبل، مدیرعامل اتحادیه تعاونی دهیاری های استان توضیحاتی بیان کرد.

همچنین پنج نفر از بخشداران به نمایندگی از دیگر بخشداران استان به بیان مشکلات موجود در اجرای طرح‌های هادی روستاها و دیگر موارد پرداختند.

مدیر پست بانک خراسان جنوبی هم درباره چگونگی پرداخت تسهیلات توسط این بانک و مسئول صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان نیز در خصوص بیمه روستائیان توضیح دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha