آیین درهای باز دانشگاه؛ گام نخست برای آشنایی متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها

تهران- ایرنا- متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها که موفق به کسب تراز بالایی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شدند با شرکت در آیین درهای باز دانشگاه با محیط دانشگاه‌ها آشنا و راهنمایی‌های لازم برای انتخاب رشته متناسب با رتبه علمی را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، چند سالی است که سنت درهای بازدانشگاه با هدف افزایش اطلاعات و معلومات متقاضیان ورود به دانشگاه با رشته‌های تحصیلی پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری اجرا می‌شود. امسال نیز دانشگاه‌های کشور در نخستین روزهای شهریور رویداد درهای باز دانشگاه را برای داوطلبان کنکور سراسری با تراز نمره‌های مشخصی اجرا کرد.

دانشگاه تهران امروز (سه‌شنبه) میزبان داوطلبان کنکور با ترازهای بالا بود. در این رویداد داوطلبان ضمن آشنایی با فضای دانشگاه و ظرفیت‌های علمی آن جلسه پرسش و پاسخ با معاونان پژوهشی دانشکده‌ها و معاونان آموزشی دانشکده‌های دانشگاه تهران داشتند.

با وجود تعویق صدور کارنامه‌های دارای رتبه داوطلبان آزمون سراسری توسط سازمان ملی سنجش ارزشیابی نظام آموزش کشور، با توجه به اینکه داوطلبان به نمره تراز خود دسترسی داشتند، داوطلبان دارای نمره تراز بالای ۹۵۰۰ در هر چهار گروه آزمایشی کنکور سراسری می‌توانستند در برنامه روزی با دانشگاه تهران از طریق سایت tcs.ut.ac.ir ثبت‌نام و شرکت کنند.

آیین درهای باز دانشگاه؛ گام نخست برای آشنایی متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها

گلسا طالبی یکی از شرکت‌کنندگان در این رویداد به خبرنگار ایرنا گفت: اولویت نخست من رشته پزشکی دانشگاه تهران است، برگزاری جلساتی از این دست امکان آشنایی با دانشگاه را برای ما فراهم کرده است.

آناتاز رضایی از شیراز که در رشته ریاضی تحصیل کرده از علاقه خود به تحصیل در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه تهران می‌گوید: تجربه حضور در دانشگاه تهران خوب است و این امکان فراهم شده با توجه به تراز علمی که کسب کردم بتوانم برشته‌ مناسبی را انتخاب کنم. امیدوارم در دانشگاه تهران یا صنعتی شریف ادامه تحصیل دهم.

آیین درهای باز دانشگاه؛ گام نخست برای آشنایی متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها

یکی دیگر از متقاضیان ورود به دانشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: دوست دارم در رشته علوم ارتباطات تحصیل کنیم و دانشگاه تهران تقریبا تنها گزینه من برای ادامه تحصیل است.

وی افزود: فضای دانشگاه تهران با تصورات من متفاوت بود اما به لحاظ هماهنگی‌ به نظرم شرایط خوبی وجود دارد.

یاس جزئی و رژا صفامنش که تحصیل در دندانپزشکی را بزرگترین هدف خود می‌دانند به خبرنگار ایرنا گفتند خوشحال هستند که کنکور دو نوبتی بود زیرا اگر در نوبت نخست نتیجه خوبی کسب نمی‌کردند در نوبت دوم می‌توانستند جبران کنند و برای همین امیدوار بودند دندانپزشکی دانشگاه تهران قبول شوند زیرا فضای این دانشگاه را دوست داشتند.

دیبا افضلی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید براینکه دانشگاه تهران اولویت وی برای تحصیل در دانشگاه مهندسی کامپیوتر است تاکید کرد: سطح سوالات در کنکور اردیبهشت ماه خوب بود اما سوالات امتحان نهایی سخت بود و امیدوارم پس از گذرندان روزهای سختی که برای کنکور آماده می‌شدم بتوانم وارد دانشگاه تهران شوم. زیرا محیط دانشگاه با انتظار من همخوانی داشت و خوشحالم که برای بازدید به این دانشگاه آمدم.

آیین درهای باز دانشگاه؛ گام نخست برای آشنایی متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها

یکی دیگر از داوطلبان کنکور که موفق به کسب تراز بالا در کنکور شده ابراهیم نوری است که دوست دارد دانشجوی مهندسی برق دانشگاه تهران باشد. وی معتقد است دانشگاه تهران فرصت خوبی برای تحصیل در مهندسی برق است.

پارسا مردانی نیز به ایرنا گفت: دوست دارم پزشکی دانشگاه تهران قبول شوم و خوشحالم این امکان فراهم شد که کنار دیگر دوستان خود از نزدیک در جریان فضای آموزشی دانشگاه تهران قرار بگیرم.

به گزارش ایرنا تا کنون دانشگاه‌های شهید بهشتی، دانشگاه تهران، امیرکبیر و برخی دانشگاه‌های دیگر در سطح شهر تهران میزبان داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha