۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85589180
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۵ فضای جدید آموزشی ایلام آماده بهره‌برداری در مهرماه است+ فیلم

ایلام - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام گفت: ۲۵ فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی در این استان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، تکمیل و آماده بهره برداری است.

"جلال حمره" روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: ۱۸ فضای آموزشی با ۸۲ کلاس درس، یک باب فضای فرهنگی و ۶ باب فضای ورزشی در آستانه سال تحصیلی جدید، تحویل آموزش و پرورش استان ایلام شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های شاخص در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان در آغاز سال تحصیلی جدید، ابراز کرد: مدرسه ۱۲ کلاسه ایوان، ۲ باب استخر دانش‌آموزی در شهرهای مهران و ایلام و یک باب هنرستان ۱۰ کلاسه در شهر هلیلان به آموزش و پرورش استان تحویل داده شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام بیان کرد: امسال یک اتفاق خوب و کار ارزشمند در آغاز سال تحصیلی جدید در سطح استان در زمینه جمع آوری مدارس کانکسی دارای بیش از ۱۰ دانش آموز در مناطق عشایری و روستاهای انجام شده است.

حمره با بیان اینکه با احداث مدارس یک و ۲ کلاسه کاملا استاندارد، تلاش می‌شود که مدارس کانکسی دارای بیش از ۱۰ دانش آموز در سطح استان جمع‌آوری شود، ابراز کرد: در سال گذشته و ابتدای سال جاری تا کنون ۱۷ مدرسه با ۱۸ کلاس درس کانکسی غیر استاندارد در سطح استان شناسایی شده و در قالب طرح شهید پناهی با کمک خیرین مدرسه ساز، مدارس استاندارد یک و ۲ کلاسه برای حضور دانش آموزان ساخته شده است.

وی در این خصوص توضیح داد: در برخی از مدارس حال حاضر استان ممکن است با توجه به افزایش تعداد دانش‌آموزان در طول یک سال تحصیلی، از فضای کانکسی در محوطه و حیاط مدارس برای برگزاری یک یا ۲ کلاس استفاده شود که در اصطلاح به آنهای فضای کانکسی جنبی در مدارس اطلاق می‌شود و طرح شهید پناهی شامل این گونه فضای آموزشی کانکسی که جنبی و اظطراری هستند نمی‌شود اما برنامه‌ریزی‌های لازم برای جایگزینی آنها در آینده نزدیک نیز در حال انجام است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به طرح شهید عجمیان در خصوص زیباسازی و بهسازی مدارس استان اشاره کرد و گفت: عملیات بهسازی و زیباسازی ۳۰۰ مدرسه با تعداد ۲ هزار کلاس درس با کمک‌های خیرین، گروه‌های جهادی، فرهنگیان و دانش‌آموزان در دست اجرا است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز ایلامی در سطح بیش از یک هزار فضای آموزشی، مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha