۱۰ استاد دانشگاه علوم پزشکی بابل در بین دانشمندان تاثیرگذار جهان

ساری - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ۱۰ استاد برجسته این دانشگاه جزو استادان یک درصد پراستناد برتر ESI (شاخص علم سنجی جهانی) قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید علی مظفر پور امروز دوشنبه در مراسم تجلیل از این نخبگان دانشگاهی اظهار کرد: استادان نخبه این دانشگاه از ظرفیت های برجسته دانشگاه علوم پزشکی بابل محسوب می شوند.

وی گفت: کریم اله حاجیان، محبوبه فرامرزی، علی بیژنی، هادی پارسیان، رضا قدیمی، عارفه بابازاده، سیمین موعودی، علی رستمی، سهیل ابراهیم پور و مریم قاسمی ۱۰ استاد یک درصدی جهان در این دانشگاه محسوب می شوند.

این مقام مسوول تصریح کرد: از ۳۷ پژوهشگر یک درصد پراستناد برتر از مجموع دانشگاه های استان مازندران ۱۰ پژوهشگر یک درصد برتر جهانی از دانشگاه علوم پزشکی بابل هستند.

۱۰ استاد دانشگاه علوم پزشکی بابل در بین دانشمندان تاثیرگذار جهان

دانشگاه علوم پزشکی بابل که در سال ۱۳۶۲ مجوز تاسیس دریافت کرد در سال ۱۳۶۴ اولین گروه دانشجو را در این دانشگاه وارد شدند که این امر سبب شد تا این دانشگاه در بابل به عنوان اولین دانشگاه علوم پزشکی در شمال کشور فعالیت خود را آغاز کند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل در منطقه جنوب شهر بابل و در ابتدای خیابان کشاورز واقع است. این دانشگاه در زمینی حدود ۴۰ هکتاری واقع شده است که مملو از درخت های هیرکانی به همراه درخت های نارنج، پرتقال و سیب است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل دارای ۱۰ دانشکده و یک پژوهشکده اعم از دانشکده پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی رامسر، دانشکده طب ایرانی، پردیس خودگردان، توانبخشی، بهداشت، پرستاری و مامایی است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل شامل هفت بیمارستان شامل مرکز آموزشی درمانی شهید یحیی نژاد بابل، شهید بهشتی، آیت الله روحانی، کودکان امیرکلا، شهید رجایی بابلسر، مرکز درمانی تخصصی ناباروری فاطمه زهرا، ۱۷ شهریور مرزیکلا و نیز ۲ کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید مرکزی بابل و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امید خشرودپی دارا می باشد که سالانه ۷۰ هزار بیمار در این بیمارستان ها بستری می شوند.

در زمان حاضر این دانشگاه پزشکی در بابل بیش از چهار هزار ۳۰۰ دانشجوی داخلی و ۳۶۸ عضو هیأت علمی دارد که برای نخستین بار بیش از ۲۰ دانشجوی خارجی هم در این دانشگاه تحصیل خود را آغاز کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha