شهید سنوار الگویی برای جبهه مقاومت شد

تهران- ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شهید یحیی سنوار همانند شهید نصرالله و شهید هنیه یک الگو برای جبهه مقاومت شد. این شخصیت از شهادت واهمه‌ای نداشت و از آن استقبال می‌کرد.

ابوالفضل زهره‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره به انتشار اخبار مربوط به شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: یحیی سنوار الگویی برای مقاومت بود و با ایمان، اعتقاد و صداقتی که داشت با دست خالی در برابر رژیم صهیونیستی و حامی جنایتکارش آمریکا ایستاد و به مقابله با آنها پرداخت.

وی افزود: شهید یحیی سنوار همانند شهید نصرالله و شهید هنیه یک الگو برای جبهه مقاومت شد و این شخصیت از شهادت واهمه‌ای نداشت و از آن استقبال می‌کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: شاید خیلی‌ها در جبهه مقاومت در برابر دشمن بایستند اما از شهادت واهمه داشته باشند، اما شهید سنوار از شهادت استقبال می‌کرد و سرانجام هم به پاداش خود که همان شهادت بود رسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: شهید یحیی سنوار را یک الگو برای خود می‌دانم و معتقدم که او فردی با تقوا و همچنین صادق بود که همه ما باید از او الگو بگیریم.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

روز گذشته، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha