۱۲ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۰۶
کد خبر: 80598439
T T
۰ نفر

نمك آبرود چالوس جاذبه طبيعي كم نظير

۱۲ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۰۶
کد خبر: 80598439
نمك آبرود چالوس جاذبه طبيعي كم نظير

نوشهر - مجتمع تفريحي و گردشگري نمك آبرود چالوس از جمله جاذبه هاي طبيعي غرب مازندران است كه همه ايام سال، ميليون ها مسافر را در خود جاي مي دهد تا دمي در آن بياسايند.

این مجتمع گردشگری با گستره حدود 650 هكتار از شمال به دریای خزر و جنوب به رشته های كوه های البرز وصل و در فاصله 12 كیلومتری جنوب غربی شهر چالوس واقع است.

آنچه كه براهمیت این مجتمع تفریحی می افزاید وجود بوستان های جنگلی شمشاد با گستره حدود 200 هكتار در قسمت شمالی آن است و در قسمت جنوبی نیز محدود به زمین های جنگلی منتهی به ارتفاعات كوه 'مدوبن' می شود كه چشم هر بیننده ای را خیره می كند.

كمتركسی است كه به استان مازندران بیاید و از مجتمع گردشگری و تفریحی نمك آبرود چالوس این طبیعت زیبا و شاهكار خلقت الهی دیدن نكند.

خط تله كابین، باغ حیوانات، باغ پرندگان ، رودخانه و دریاچه مصنوعی ، جزیره مصنوعی ، رستوران ، قایقرانی پارویی، برج دیده بانی ، مسیرهای اسب سواری ، كلبه های چوبی ، كلوپ های تفریحی ، فضاهای ورزشی ، محل های برپایی چادرهای اقامتی و فضاهای جنگلی از جمله امكانات و بخش های موجود این شهرك با مجتمع گردشگری است.

فضای ورزشی تنیس روی میز ، پیست دوچرخه سواری ، پاورهنگ گلایدر و اسكای واكر ، شهر بازی كودكان، پرواز با هواپیمای دو نفره ، مراكز خرید ، رستوران ها ، غرفه های پوشاك ،باشگاه تیراندازی ، كارتینگ ، صنایع دستی و عكاسی را می توان از دیگر بخش های این مجتمع گردشگری نام برد.

راه اندازی دو خط تله كابین از مهم ترین بخش های شهرك گردشگری نمك آبرود است كه ازسال 1372 درحاشیه جنوب شرقی این شهرك مرتفع ترین خط تله كابین كشور راه اندازی شده است به نحوی كه در هر 12 دقیقه شمار زیادی از مسافرانی كه قصد دیدن مناطق بالادست قله مدون با ارتفاع حدود 970 متری را داشته باشند، از طریق تله كابین این خطوط جابه جا می شوند.

در بالای این قله دمای هوا حدود 10 درجه سانتی گراد نسبت به مناطق پایین دست تفاوت دارد و به علت برخورداری از امكاناتی نظیر استراحتگاه های بسیار مناسب، سرویس بهداشتی، آلاچیق ، اماكن پذیرایی و دیگر مراكز خریداری خاطره دل انگیزی را برای مسافران به همراه دارد.

مدیرعامل شركت عمران و مسكن شمال گفت: مجموعه گردشگری نمك آبرود یكی از معدود مراكز گردشگری در كشور است كه به خاطر برخورداری از موقعیت بی نظیر آب وهوایی و جغرافیایی و وجود امكانات تفریحی و رفاهی در هنه ایام بویژه درنیمه اول سال پذیرای میلیون ها مسافر داخلی و خارجی است.

'عبدالرسول دهقان' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به این كه این مجتمع به عنوان قطب مهم گردشگری شناخته شده است در زمینه صنعت گردشگری این منطقه می تواند نقش بسزایی در تحقق اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی در برنامه پنجم توسعه داشته باشد.

وی شمار خودورهای ورودی روزانه به طور میانگین از ابتدای تعطیلات نوروزی تاكنون به این مجتمع را حدود هشت هزار دستگاه اعلام كرد و گفت : این آمار نسبت به مدت مشابه نوروز سال گذشته حدود 20 درصد افزایش داشته است.

وی به ساخت بزرگترین شهر بازی در این مجتمع در آینده نزدیك اشاره كرد و افزود : برای ساخت این مجتمع تفریحی حدود 400 میلیارد ریال اعتبار در نظرگرفته شده است.

شهرستان چالوس با بیش از 130 هزار نفر جمعیت سالانه پذیرایی میلیون ها مسافر و گردشگراست.ك/4

624/621/1654