۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۴۲
کد خبر: 81740899
T T
۰ نفر
چند محور دوبانده بزودي در استان كرمان بهره برداري مي شود

كرمان - ايرنا - سرپرست معاونت عمراني استانداري كرمان گفت: چند محور دو بانده در استان كرمان از جمله جاده كرمان به زرند و بم بزودي بهره برداري مي شود.

به گزارش ايرنا ابوالقاسم سيف الهي روز يكشنبه در نشست شوراي ترافيك استان كرمان در معاونت عمراني استانداري با اشاره به اينكه در مسيرهاي ريلي نيز كارهاي خوبي دارد صورت مي گيرد افزود: خط ريلي بين بافق تا سيريز در حال تعويض است كه بخشي از بارهاي جاده اي ما را كم مي كند.
وي بيان كرد: تمام مراكز شهر با پليس راهنمايي و رانندگي هماهنگ كنند تا نقاط حادثه خيز مشخص شوند.
وي گفت: اورژانس در جاده ها تلاش مي كنند و بايد با آتش نشاني كه در شهر هستند يكديگر را پوشش دهند.
سرپرست معاونت عمراني استانداري كرمان تاكيد كرد: شهرهايي كه جاده هاي اصلي دارند شهرداري آنها بايد تقويت شود.
وي گفت: همچنين در حمل بار خودروهاي سنگين نيز پليس بايد كنترل داشته باشد.
سيف الهي درباره جاده يزدان آباد به سيريز در شهرستان زرند نيز گفت: اين جاده در زمان گذشته به عنوان جاده روستايي بوده و به عرض هشت متر ساخته شده است.
وي ادامه داد: اما اكنون با توجه به تردد كاميون ها و وصل شدن اين جاده به جاده بافق و يزد مقرر شده است كه تا سه سال آينده اين جاده تعريض شود.
وي گفت: تجربه نشان داده است كه هرچه ترافيك روان تر شود سرعت خودروها بيشتر مي شود و روكش آسفالت بزرگراه ها نيز يكي از عوامل افزايش سرعت شده است.
سرپرست معاونت عمراني استانداري كرمان تصريح كرد: با توجه به كاهش تصادفات و تعداد كشته در استان ولي هنوز اعداد براي ما سنگين است و حتي يك نفر كشته هم زياد است.
وي افزود: خيلي از آمارها مي تواند نقشه راهي را به ما بدهد و بايد ببينيم به چه دليل آمار تصادفات و كشته ها كاهش پيدا كرده است كه آنها را تقويت كنيم.
7436/3028