۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۳۸
کد خبر: 82316741
T T
۰ نفر
94 طرح بهداشتی ودرمانی در استان اردبیل اجرا می شود

اردبیل - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشكی اردبیل گفت:94 طرح بهداشتی ودرمانی با 700 میلیاردریال اعتبار در استان اردبیل اجرا می شود.

به گزارش ایرنا ، فرهاد پورفرضی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اردبیل افزود: این طرح ها شامل احداث ساختمان، آزمایشگاه، مركز وخانه بهداشت در مناطق مختلف استان اجرا می شود كه در صورت تكمیل وبهره برداری 35 هزار متر مربع به فضای بهداشتی ودرمانی استان اردبیل اضافه خواهد شد.
وی از كسب رتبه دوم دانشگاه علوم پزشكی اردبیل در بین 30 استان كشور خبر داد وبیان كرد: دانشگاه علوم پزشكی اردبیل رتبه دوم كشوری را در حوزه آموزش كسب كرده است.
پورفرضی اجرای طرح تحول سلامت در استان اردبیل را موفقیت آمیز توصیف و اضافه كرد: طرح تحول سلامت اولویت اول دولت تدبیر وامید در بخش درمان بود كه با اجرای آن میزان پرداختی بیماران به مراكز درمانی در شهرها به 6درصد و در روستا ها سه درصد رسیده است .
پورفرضی گفت:از زمان اجرای این طرح تاكنون 820 میلیارد ریال برای مردم در این مورد صرفه جویی شده و دولت نیز یك هزار و 530 میلیارد ریال اعتبارهم در قالب این طرح هزینه كرده است .
وی ارتقای هتلینگ بیمارستانها، حمایت از ماندگاری پزشكان در مناطق محروم و ارتقای كیفیت خدمات ویزیت را از برنامه های طرح تحول سلامت دانست و گفت: ارتقای هتلینگ بیمارستانها با 320 میلیارد ریال هزینه ، استقرار 78 پزشك در مناطق محروم به صورت 24 ساعته و راه اندازی 18 كلینیك ویژه از جمله طرح هایی است كه از زمان اجرای طرح تحول سلامت در استان اردبیل اجرا شده است .
رییس دانشگاه علوم پزشكی اردبیل همچنین از افتتاح پنج كلینیك ویژه در استان خبر داد وگفت: كلینیك ویژه اردبیل، نمین ، پارس آباد ، خلخال ومشگین شهر با زیر بنای هشت هزار و 500متر مربع در دست اجراست كه پیش بینی می شود تا دهه فجر امسال به بهربرداری برسد .
پورفرضی با اشاره به احداث بلوك های زایمانی اظهار كرد: بلو ك های زایمانی در خلخال ، گرمی و مشگین شهر احداث شد ه است ، در بحث زایمان طبیعی27 هزار و 900 زایمان طبیعی رایگان انجام شده و درحالی كه هدف گذاری برای كاهش سزارین در استان 10 دهم درصد بود این میزان به 13.6 دهم درصد رسیده است.
وی خدمات دهی كلینك های ویژه استان را مطلوب ارزیابی كرد وگفت: در سال 93 حدود 405 هزار نفر، در سال 94 حدود 817 هزار نفر ودر پنج ماهه امسال هم 380 هزار نفر در كلینیك های ویژه ویزیت شده اند و اكثر مراجعان هم از خدمات دهی این كلینیك ها رضایت دارند .
وی راه اندازی كلینیك دندانپزشكی تخصصی، بیمارستان صحرایی در سرعین ، خرید 18 دستگاه آمبولانس جدید ، خرید اورژانس هوایی، خرید دستگاه رادیو تراپی وسی تی اسكن، احداث كتابخا نه مركزی دانشگاه ،احداث خوابگاه 400نفری، خرید تجهیزات بیمارستان كوثر وپارس آباد و نوسازی 30 درصد تخت های بیمارستان ها را از جمله اقدامات انجام شده در استان اردبیل اعلام كرد وگفت:میزان رضایتمندی مردم از خدمات دهی بیمارستانها از 70 درصد به 91 درصد رسیده است.
رییس دانشگاه علوم پزشكی اردبیل از بدهی 2 هزار میلیارد ریالی بیمه سلامت وتامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشكی خبر داد وگفت: در صورت پرداخت این بدهی ها میزان خدمات دهی دانشگاه علوم پزشكی افزایش خواهد یافت .
پورفرضی در خصوص احداث ساختمان تروما وبخش های جراحی وسوختگی مركز MIRنیز گفت:عملیات ساخت این ساختمان در دست اجرا و تجهیزات آن هم آماده است كه تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید .
وی درباره شایعه رتبه بالای استان اردبیل در بیماری سرطان گفت:این استان از بین 30 استان كشور در بیماری سرطان در بین مردان رتبه 15 ودر بین خانم ها رتبه 18 را دارد .
رییس انشگاه علوم پزشكی اردبیل همچنین با اشاره به خدمات این دانشگاه بمناسبت اربعین از استقرار اورژانس اردبیل در مرز مهران خبر داد وگفت: اورژانس اردبیل در مرزمهران برای بررسی بیماری های احتمالی زائران مسقر شده تا در صورت مشاهده هر نوع بیماری پیشگیری لازم انجام شود .
خبرنگار:یعقوب شاددل** انتشاردهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016