۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۴۲
کد خبر: 82729286
T T
۰ نفر
تامین بخشی از اقلام مصرفی زلزله زدگان كرمانشاه توسط هلال احمر همدان

همدان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: بخشی از اقلام مصرفی و مورد نیاز زلزله زدگان كرمانشاه توسط هلال احمر این استان تامین و به این منطقه ارسال شد.

بهروز كارحانه ای روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: پس از تشكیل شورای هماهنگی مدیریت بحران به ریاست معاون عمرانی، هلال احمر همدان به عنوان یكی از اعضای این كارگروه فعالیت های امدادی خود را آغاز كرد.
وی افزود: اقلام مورد نیاز زلزله زدگان در چند مرحله با استفاده از خودروهای راهداری به كرمانشاه ارسال شد كه این اقلام شامل 6 هزار تخته چادر، یك هزار و 700 شعله والور، 10 هزار تخته پتو، بطری روغن، قوطی كنسرو و بسته خرما است.
وی اضافه كرد: همچنین هلال احمر همدان 45 نیروی امدادی در قالب تیم های واكنش سریع، پیشرو، آنست، كمك های اولیه و اسكان عازم كرمانشاه كرده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: 6 تیم درمانی هلال احمر شامل پزشك متخصص و جراح عمومی و متخصص بیهوشی در بیمارستانهای اضطراری كرمانشاه حاضر شدند.
كارخانه ای افزود: 16 دستگاه خودرو برای كمك رسانی از همدان عازم كرمانشاه شده كه پنج دستگاه آمبولانس هستند.
وی بیان كرد: 16 پزشك و پرسنل درمانی، 50 نیروی اسكان اضطراری در قالب 10 تیم و سه تیم آواربرداری شامل 15 نیرو آماده عزیمت به مناطق زلزله زده كرمانشاه هستند.
وی از رانندگان خواست تا با رعایت هشدارهای پلیسی و درگیر نكردن نیروها به امداد رسانی سوانح رانندگی در این استان، نیروهای امدادی را در كمك رسانی سریع به زلزله زدگان یاری دهند.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یكشنبه، كرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود كه در اغلب استان های كشور و برخی كشورهای منطقه احساس شد.
این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه رخ داد و محل وقوع آن حوالی شهر 'ازگله' در استان كرمانشاه گزارش شده است.
طبق اعلام مركز لرزه نگاری دانشگاه تهران محل دقیق وقوع این زلزله در طول جغرافیایی 45.9 و عرض جغرافیایی 34.84 و در عمق 11 كیلومتری زمین بوده است. همچنین در ادامه زمین لرزه هایی به بزرگی 4.6 و 4 ریشتر این منطقه را لرزانده و پس لرزه های این زمین لرزه ادامه دارد.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: زهرا پیرنیا