۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۱۵
کد خبر: 82901723
T T
۰ نفر
بيش از 25هزار خير با كميته امداد خراسان شمالي همكاري دارند

بجنورد- ايرنا- مديركل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي گفت: اكنون 25 هزار و 300 خير در طرح اكرام ايتام و محسنين با اين نهاد در استان همكاري دارند.

عباس اهرابي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه اكنون 6 هزار و 700 خانوار در قالب اين دو طرح زير پوشش حمايت‌هاي اين نهاد هستند اظهاركرد: كمك‌هاي خيران در طرح اكرام ايتام و محسنين در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 95، 30 درصد رشد داشته است.
وي گفت: حاميان طرح‌هاي اكرام ايتام و محسنين در سال گذشته 160 ميليارد ريال به فرزندان معنوي خود كمك كردند.
اهرابي ادامه داد: اكنون اين نهاد در استان سه هزار و 560 يتيم را حمايت مي كند.
وي افزود: اين نهاد سه هزار و 360 فرزند بدسرپرست را نيز در قالب طرح محسنين زير پوشش دارد كه از اين تعداد 167 نفر از اين كودكان زير 18 سال حامي ندارند.
اهرابي تأكيد كرد: به بركت همكاري خيران، تمامي ايتام تحت حمايت اين نهاد از نعمت پدر معنوي برخوردار هستند اما با ‌وجود اين، براي رسيدگي به نياز اين كودكان حمايت‌هاي بيشتري در بخش‌هاي درماني، مسكن، تحصيلي، معيشتي و اشتغال لازم است.
وي اظهاركرد: طبق آخرين آمار حاميان كميته امداد منطقه 1 بجنورد نيز با كمك 25 ميليارد ريال بيشترين كمك‌ها و بعد از آن حاميان شهرستان مانه و سملقان و منطقه دو بجنورد به ترتيب در رتبه‌هاي بعدي اين طرح قرار دارند.
وي طرح اكرام ايتام و محسنين را يكي از سندهاي موفقيت براي اين نهاد برشمرد و افزود: كمك‌هاي حاميان باعث رشد و تعالي زندگي كودكان و فرزندان محروم در اين استان شده است به‌طوري‌كه اكنون شاهد كشف استعدادهاي تحصيلي مهم در بين اين كودكان هستيم.
اهرابي در ادامه افزايش اعتماد عمومي را از اهداف اصلي كميته امداد اين استان برشمرد و افزود: رشد كمك‌ها در طرح اكرام ايتام و محسنين مديون همكاري بي شائبه خيران و ارائه تأثيرات آثار معنوي حمايت‌‌ از ايتام در زندگي‌ افراد نيكوكار است.
اكنون 33 هزار خانواده محروم با جمعيت 53 هزار نفر زير پوشش كميته امداد خراسان شمالي هستند كه بيش از 47 درصد از اين خانوار ها يعني حدود 16 هزار نفر در مناطق محروم ساكن هستند.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
ع/ 6042