۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۵۱
کد خبر: 83196792
T T
۰ نفر
4600 نفر از فیلم های جشنواره فجر در كردستان دیدن كردند

سنندج - ایرنا - مدیر اجرایی اكران فیلم های سی و هفتمین جشنواره فجر در كردستان گفت: پس از چهار روز از آغاز اكران 16 فیلم این جشنواره در این استان چهار هزار و 600 نفر از این فیلم ها دیدن كردند.

سركوت محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینكه اكران فیلم های جشنواره فجر از 12 بهمن امسال در سنندج آغاز شده است، اظهار داشت: قرار بود در این استان 14 فیلم اكران شود كه با رایزنی ها و مذاكرات انجام شده این تعداد به 16 فیلم افزایش یافت.
وی اضافه كرد: 11 فیلم در رده سنی بزرگسال و پنج فیلم حوزه كودك از 12 الی 18 بهمن در سینما فروردین سنندج اكران می شود.
وی به عناوین دو فیلم اضافه شده به لیست اكران فیلم های جشنواره فجر در استان اشاره كرد و افزود: فیلم 23 نفر به نویسندگی و كارگردانی مهدی جعفری و فیلم ناگهان درخت به كارگردانی صفی یزدانیان هم در سینما فروردین سنندج اكران می شود.
مدیر اجرایی اكران فیلم های سی و هفتمین جشنواره فجر دركردستان گفت: 11 فیلم گروه سنی بزرگسال طی 27 سانس و پنج فیلم حوزه كودك هم در پنج سانس اكران می شود.
محمدی اظهار داشت: سه هزار و 300 نفر از فیلم های بزرگسال و یك هزار و 300 نفر هم از فیلم های كودك این دوره از جشنواره فیلم فجر در سنندج دیدن كردند.
وی كه خود یكی از فیلمسازان استان كردستان است، افزود: كیفیت فیلم های های این دوره از جشنواره فجر هم از لحاظ محتوایی و هم فُرمی نسبت به دوره های گذشته ارتقا پیدا كرده است.
مدیر اجرایی اكران فیلم های سی و هفتمین جشنواره فجر دركردستان یادآورشد: نظرسنجی كه از مخاطبان فیلم هایی كه تاكنون اكران شده نشان می دهد امسال نسبت به سال گذشته رضایت بهتری از كیفیت صدا و تصویر فیلم ها و در كل اكران آنها دارند.
محمدی با اشاره به اینكه بلیط رایگان در اختیار تمامی فیلمسازان و انجمن های هنری و خبرنگاران استان قرار داده شده است، اظهار داشت: سیستم پخش فیلم دی سی پی در سینما فروردین سنندج راه اندازی شده و فیلم ها با كیفیت بالای تصویر و صدا به مخاطبان عرضه می شود.
جشنواره فیلم فجر مهمترین جشنواره سینمایی ایران است كه از سال 1361 تاكنون در كشوربرگزار می شود و از9 بهمن یازدهمین دوره آن آغاز شده است.
در این دوره از جشنواره به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده‌، 22 فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، سه اثر در بخش پویانمایی، 10 فیلم در بخش نگاه نو، هفت فیلم كوتاه و پنج مستند رقابت می‌كنند.
نمایش عمومی فیلم‌ها در پردیس سینمایی ملت تهران و 56 سالن سینما در مراكز استان‌ها تا22 بهمن ماه به استثنای روزهای 19 و 20 بهمن‌ماه وهم‌زمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه خواهد داشت.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم فجر، 22 بهمن ماه در آیینی در برج میلاد تهران به كار خود پایان خواهد داد.
9936 / 3034