۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۳۶
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84109889
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای کشور در لردگان افتتاح شد

شهرکرد -ایرنا- نخستین پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای کشور روز شنبه به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با افتتاح پنج باب کتابخانه عمومی در سراسر کشور به صورت نمادین و غیرمجازی در شهر لردگان افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح برای نخستین بار در کشور با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج کتاب و کتابخوانی در مناطق حاشیه شهرها  اجرا شده است.

فرهاد خلیل مقدم در آیین افتتاح این طرح که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: این طرح با همکاری اداره کل امور اجتماعی استانداری و مساعدت نهاد کتابخانه های عمومی کشور اجرا شده است.

به گفته وی، با اجرای این طرح، امکان خدمات رسانی به مناطق کمتر برخوردار و دسترسی آسان مردم این مناطق به کتاب فراهم شده است.

خلیل مقدم اظهار داشت: برای اجرای این طرح بیش از یک میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی های سرمایه ای،طرح های کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی هزینه شده است.

 وی به عضویت سراسری و رایگان و غیر حضوری کتابخانه های عمومی استان همزمان با سراسر کشور به مناسبت هفته کتاب و بزرگداشت روز کتاب کتابخوانی و کتابدار خبر داد و گفت: این طرح سراسری در روز ۲۴ آبان از طریق سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه های عمومی کشور سامان به آدرس  www.samanpl.ir به صورت غیر حضوری به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام می شود.

خلیل مقدم افزود: به منظور تکریم اعضای نهاد کتابخانه‌های عمومی و به دلیل تعطیلی های پیش آمده عضویت همه اعضای کتابخانه‌های عمومی کشور به مدت یکسال از ۲۴ آبان ۹۹ به صورت رایگان تمدید می‌شود.

فرماندار شهرستان لردگان نیز در این آیین بیان داشت : افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی توسعه فرهنگ کتابخوانی در مناطق روستایی و حاشیه شهرها از اهداف راه اندازی این پیشخوان است.

ملک محمد قربانپور از راه اندازی ایستگاه مطالعه کتاب و کتابخانه سیار در مناطق روستایی و حاشیه شهرها این شهرستان در آینده خبر داد و گفت: با اجرای این طرح کتابخانه سیار به مناطق مختلف و محله های مجاور شهرها خدمات رسانی می کند.

به گزارش ایرنا، در چهارمحال و بختیاری ۵۳ کتابخانه فعال است که  ۴۰ هزار نفر از مردم استان عضو این کتابخانه ها هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha