۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۰۲
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84762228
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفع دغدغه‌ اهالی فرهنگ و هنر خراسان جنوبی در دستور کار است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: دغدغه‌ها، درخواست‌ها، پیشنهادات و مشکلات ارایه شده از سوی هنرمندان جمع‌بندی شد و در نشست‌های تخصصی بررسی و پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز شنبه در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر استان خراسان جنوبی اظهار داشت: این نشست با هدف شنیدن درد دل اصحاب فرهنگ و هنر استان برگزار شد، انتظار داشتیم که در کنار بیان دغدغه‌ها و کاستی‌ها، پیشنهادات، ایده‌های جدید و راهکارها برای حل آن هم ارایه می‌شد.

وی با بیان اینکه نکات کلیدی در این نشست را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد، اضافه کرد: بخشی از مباحث مطرح شده به هماهنگی‌های بین دستگاهی قابل حل است و پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: بخشی دیگری هم نیاز به توجهات اعتباری دارد و باید در مباحث سفر دید و با همکاری و مساعدت دستگاه‌های متولی قابل حل است و بخش دیگر هم نیاز به پیگیری در سطح ملی دارد تا بتوانیم اعتباری برای خراسان جنوبی بگیریم.

قناعت اظهار داشت: تمام مشکلات مطرح شده در این نشست جمع‌بندی و احصا شد و جلساتی تخصصی و ویژه با حضور مدیرکل حوزه استاندار، سرپرست اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و دستگاه‌های متولی برگزار خواهد شد تا مشکلات به‌صورت تخصصی و موردی بررسی شود.

وی ادامه داد: باید تلاش شود که مشکلات مطرح شده در این نشست پیگیری و حل شود تا در جلسات بعدی به موضوعات و مباحث جدید پرداخته شود.

دغدغه‌های معیشتی و اقتصادی، استیجاری بودن مکان‌های انجمن‌ها، دریافت مالیات از هنرمندان، مشکلات نگرشی در زمینه فرهنگ و هنر، تسریع در تکمیل طرح‌های نیمه تمام در شهرستان‌ها، مشکلات بیمه‌ای، در نظر گرفتن ساختار برای انجمن‌های فرهنگی و هنری و اختصاص اعتبار، عدم اجرای زنده فعالیت‌های فرهنگی و هنری، مشارکت دستگاه‌های متولی در واگذاری ظرفیت‌ها مکانی خود به هنرمندان، کاهش فعالیت هنرمندان به دلیل شیوع کرونا، مستندسازی ظرفیت‌های هنری و معرفی بیرجند به عنوان پایتخت کتاب ایران از مهمترین دغدغه‌ها، مشکلات و درخواست‌های اصحاب فرهنگ و هنر خراسان جنوبی در نشست ۲ و نیم ساعته با استاندار بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha