فرماندار: مشکل اجاره مسکن یکی از عمده‌ترین مسائل این روزهای مردم کرمانشاه است

کرمانشاه - ایرنا- فرماندار کرمانشاه با اشاره به فصل جا به جای مستاجران و موضوع اجاره و رهن مسکن؛ یکی از عمده‌ترین مراجعه های مردم به فرمانداری را مربوط به حل مشکل اجاره بها مسکن اعلام کرد و از مالکان واحدهای مسکونی خواست به لحاظ اخلاقی، شرعی و شهروندی هم شده با مستاجران که امروز گرفتارند، کنار بیایند.

«فضل الله رنجبر» روز دوشنبه در حاشیه دیدارهای مردمی روزهای دوشنبه خود با مردم شهرستان کرمانشاه؛ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بیشترین مسائل و مشکلاتی که این روزها، مردم در مراجعه به فرمانداری مطرح می کنند، بحث گرانی اجاره مسکن و تقاضا برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن است و واقعا مردم مشکل دارند و ما نیز از طریق مکاتبه و تماس تلفنی با بانک های عامل، نهادهای حمایتی، مقام های ارشد استان و کشوری پیگیر مشکلات آنها هستیم.

وی با بیان اینکه مقرر شده برای مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن پرداخت شود، گفت: متاسفانه در مراجعات مردمی عمده مشکلی که هست، عدم پرداخت این وام با وجود ثبت نام افراد است که این موضوع از طریق مدیران عامل بانک‌ها و مقامات ارشد استان در حال پیگیری هستیم.

رنجبر همچنین بیان داشت: در جلسه سران سه قوه با افزایش حداکثر ۲۰ درصد اجاره مسکن در مرکز استان ها نسبت به سال گذشته موافقت شده که این تصمیم جنبه قانونی دارد و مالکان و مستاجران باید در چارچوب آن به توافق برسند و قرارداد ببنند.

فرماندار کرمانشاه در ادامه قرار داد بین موجر و مستاجر را یک قرارداد ۲ طرفه دانست که بخش زیادی از آن مربوط به اخلاقیات است و از مالکان خواست به لحاظ اخلاقی، شرعی، عرفی و شهروندی هم شده هوای مستاجران را داشته باشند و در این روزهای سخت اقتصادی به یکدیگر کمک کنند.

رنجبر همچنین یادآور شد، براساس مصوبه کرونا؛ محاکم قضاییه موظفند اگر مالکی بیش از ۲۰ درصد از سال گذشته از مستاجر اجاره بها بخواهد، در صورت اختلاف از مستاجران حمایت قانونی شود و در تخلیه خانه آنها مگر با شرایط خاص مانند اینکه مالک واقعا خودش بخواهد به خانه اش اثاث کشی کند و یا مستاجر بد حسابی کرده باشد، جلوگیری به عمل آورد.

سازمان هدفمندی یارانه دفاتری را در مرکز استان مستقر کند

فرماندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که این روز ها، مردم برای حل آن فراوان به فرمانداری مراجعه می کنند، قطعی و مسدود شدن یارانه آنها است که متاسفانه سازمان هدفمندی یارانه ها در استان ها برای پیگیری و حل این مساله دفتر ندارد که مستقیما پاسخگوی مردم باشد، به همین دلیل مردم به فرمانداری پناه می آورند.

رنجبر افزود: بارها استقرار یک دفتر در مرکز استان‌ها، در راستای حل مشکلات یارانه ای مردم از مرکز سازماندهی یارانه ها در خواست کردیم اما تاکنون نتیجه ای نگرفته ایم.

وی همچنین یکی دیگر از مشکلات بزرگ این روزهای شهرستان کرمانشاه را قطعی آب شرب روستاها و برخی از محلات شهر کرمانشاه اعلام کرد و گفت: عمده مباحثی که امروز در ملاقات عمومی مطرح شد، درخواست برای اشتغال و استخدام، اخذ تسهیلات قرض الحسنه برای درمان افراد که مشکل مالی دارند، کمک مالی برای تامین دارو، کمک معیشتی، حل مشکلات بیمه ای، حقوقی افراد از دیگر مورادی بود که افراد برای حل آن به فرمانداری مراجعه کردند و فرمانداری با مکاتبه با نهادهای حمایتی و بانک های عامل سعی در حل مشکلات آنها کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیگیری حل مشکل برق مجتمع آبرسانی پنج روستای تابعه بخشداری ماهیدشت و همچنین آبرسانی به پنج روستای دهستان جلالوند که خطوط آب شرب آن توسط روستاهای بالادست شکسته شده بود، در تماس تلفنی فرماندار کرمانشاه با مسئولان در این ملاقات عمومی در دستور کار قرار گرفت.

اشتغال دختری جوان که سرپرست ۲ برادر و خواهر کوچکتر از خود بود و با مشکلات عدیده معیشتی روبرو بودند، حل مشکلات اجاره مسکن و معیشتی یک زن با ۲ فرزندش که همسر معتادش روزها او را بی خرجی گذشته، همچنین حل مشکل اجاره مسکن و معیشت زنی که شوهرش زندانی بود با ۲ فرزند دچار مشکل بود از دیگر مواردی بود که رنجبر برای حل مشکلات آنها دست به دامن نهادهای حمایتی و انجمن های حمایتی شد.

شهرستان کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیونی استان را در خود جای داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha