۱۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۵۴
کد خبر: 84814885
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰۰ میلیارد ریال به حوزه بهداشت و درمان کنگاور اختصاص یافت

کرمانشاه – ایرنا – سفر یک روزه نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به شهرستان کنگاور، ۹۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و تجهیزات این شهرستان به ارمغان داشت.

به گزارش ایرنا، شهرستان کنگاور روز پنجشنبه میزبان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای و هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بود.

«علی رضایی» نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی و «قباد محمدی» سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در بدو ورود به کنگاور از بیمارستان شهید چمران این شهرستان بازدید کردند.

پس از گفت و گو با پرسنل بیمارستان، شنیدن مشکلات آنها، عیادت از بیماران، بازدید از بخش های بستری، تشخیصی، خدماتی و اداری بیمارستان شهید چمران نماینده و سرپرست دانشگاه در یک نشست تخصصی در فرمانداری کنگاور، مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان را بررسی کردند.

۹۰۰ میلیارد ریال به حوزه بهداشت و درمان کنگاور اختصاص یافت

شاهد تحول در حوزه سلامت شهرستان کنگاور خواهیم بود

نماینده مردم شرق استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان کنگاور اظهار داشت: در سفر امرور هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی به شهرستان کنگاور، چالش‌های حوزه بهداشت و درمان شهرستان بررسی و جهت بهبود وضعیت نیروی انسانی، تجهیزات، امکانات و ارتقاء زیر ساخت ها و فضای فیزیکی تصمیمات و مصوبات بسیار خوبی داشتیم.

دکتر «علی رضایی» افزود: با اجرا و تحقق مصوبات امروز بی‌شک شاهد تحول در حوزه سلامت شهرستان کنگاور و رضایت‌مندی روز افزون مردم از خدمات این بخش خواهیم بود.

وی اظهار داشت: با جدیت در تعامل با وزیر بهداشت و معاونینش پیگیر تخصیص اعتبارات لازم جهت توسعه سلامت در شهرستان کنگاور هستیم.

۹۰۰ میلیارد ریال به حوزه بهداشت و درمان کنگاور اختصاص یافت

شبکه بهداشت و درمان کنگاور جزو شبکه های برخوردار در سطح استان است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در این جلسه اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ کنگاور جزو شبکه های برخوردار و با امکانات در سطح استان است البته کمبودهایی دارد که دانشگاه وظیفه خود می داند که در راستای رفع این نواقص گام بردارد.

دکتر «قباد محمدی» افزود: از دکتر رضایی نماینده شرق استان که همواره همراه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رفع مشکلات هستند صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم ، ایشان علاوه بر پی گیری رفع مشکلات منطقه ، در حل مشکلات استانی هم کوشا هستند.

وی تصریح کرد: شهرستان کنگاور به لحاظ بهداشتی ، درمانی امکانات خوبی نسبت به سایر شهرستانها دارد، اما نواقص و کمبودهایی هم دارد که دانشگاه درصدد رفع آنهاست.

اختصاص سهمیه ویژه استخدامی برای کنگاور

محمدی یادآور شد: وزارت بهداشت در ماه‌های آینده کمبودهای نیروی انسانی را در سراسر کشور با آزمون رفع خواهد کرد و آن زمان سهمیه ویژه ای برای کنگاور در نظر می‌گیریم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای احداث کلینیک، رختشورخانه، سردخانه و csr بیمارستان، ساخت مرکز جامع شهری با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال، دیوار کشی مرکز بهداشتی درمانی فش ، احداث مرکز سلامت قارلق بزرگ با اعتبار اولیه ۵۰ میلیاردریال و تعمیر یا تعویض دستگاه امحای پسماند بیمارستان از جمله اقداماتی است که برای شبکه بهداشت و درمان کنگاور انجام می شود.

محمدی همچنین ادامه داد: رفع کمبودهای تجهیزات پزشکی با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال از محل مصوبات هیات امنا دانشگاه، اختصاص سه میلیارد ریال برای دوربینهای مدار بسته، پنج میلیارد ریال برای تعمیر تصفیه خانه بیمارستان، رفع مشکلات سیستم سرمایشی، اختصاص ۳۰۰ لامپ برای روشنایی بیمارستان کنگاور و و ملزومات اداری با اعتبار پنج میلیارد ریال و کالیبراسیون یا کنترل کیفیت تجهیزات بیمارستانی با اعتبار چهار میلیارد ریال از دیگر اقداماتی خواهد بود که در جهت اصلاح و توسعه زیرساخت های بهداشتی درمانی شهرستان کنگاور انجام می شود.

وی در خاتمه گفت: در این سفر یک روزه و پایش مشکلات بهداشتی درمانی شهرستان کنگاور، ۳۰ مصوبه به ارزش ۹۰۰ میلیارد ریال به تصویب رسید.

۹۰۰ میلیارد ریال به حوزه بهداشت و درمان کنگاور اختصاص یافت

بیمارستان ۵۳ ساله کنگاور نیاز به مرمت و بازسازی دارد

در ادامه مدیر شبکه بهداشت و درمان کنگاور گفت:  خوشبختانه دکتر محمدی همواره با دید مثبت پی گیر رفع نیازهای سلامت در شهرستان کنگاور  بوده اند و از وی صمیمانه سپاسگزاریم.

دکتر «ادریس خالدی» افزود: کادر بهداشت و درمان کنگاور در ایام کرونا با مدیریت دکتر امیری ریاست سابق شبکه بهداشت شهرستان، تلاش‌های فراوانی داشتند و این تلاشها همواره در تاریخ شهرستان ماندگار است.

وی گفت: شهرستان کنگاور با جمعیت ۸۰ هزار نفری دارای هفت مرکز خدمات جامع سلامت ، ۲۷ خانه بهداشت و پنج پایگاه شهری است.

خالدی ادامه داد: بیمارستان دکتر چمران شهرستان کنگاور ۵۳ سال قدمت دارد و اگرچه تجهیزات آن به روز رسانی شده اما نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

وی توضیح داد: این بیمارستان خدماتی چون اُرولوژی ، زنان و زایمان ، جراحی عمومی ، داخلی ، اطفال ، ارتوپدی ، مغز و اعصاب و چشم ارائه می دهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کنگاور با اشاره به مشکلات موجود شهرستان، اظهار داشت: مشکلاتی چون کمبود تجهیزات، کمبود نیروی انسانی و عدم پرداختهای پرسنلی وجود دارد.

وی یادآورد شد: ساخت مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شماره یک، مرکز خدمات جامع سلامت روستائی قارلق و پانسیون دو طبقه پزشک مرکز شماره ۳ مورد نیاز این شهرستان است.

۹۰۰ میلیارد ریال به حوزه بهداشت و درمان کنگاور اختصاص یافت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha