۱۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84845143
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه مهاباد: فاجعه کربلا زحم عمیقی بر بدنه اسلام بود

مهاباد - ایرنا - امام جمعه مهاباد گفت: فاجعه کربلا و شهادت امام حسین (ع) در سایه جهل و نادانی زخم عمیقی بر بدنه اسلام وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم افزود: اهل تسنن به بزرگی، شجاعت، دینداری و فضایل امام حسین (ع) ایمان دارند و ایشان را یکی از بزرگ مردان اسلام در جهان و آخرت می‌شناسند.

وی با اشاره به دیدگاه اهل تسنن به حادثه کربلا اظهار کرد: پیروان اهل سنت لعنت خود را به قاتلان حضرت حسین (ع)، افراد دخیل و همکاری در این شهادت و کسانیکه از این جنایت خوشحال هستند، می‌فرستند و آن را محکوم می‌کنند.

امام جمعه مهاباد با تاکید بر اینکه ارادت اهل سنت به پیروان پیامبر (ص) و خاندان وی تکمیل است، اضافه کرد: پروردگار در همین دنیا عذاب و عاقبت این جنایت در روز دهم ماه محرم را نصیب عاملان این مصیبت کرد.

ماموستا امامی یادآور شد: علمای متقدم اهل سنت با تقبیح فاجعه به شهادت رساندن امام حسین (ع) و یاران باوفایش را عملی بسیار نفرت انگیز و شایسته تنفر و بیزاری همه مسلمانان دانسته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ۱۵ مرداد و سالروز بمباران شیمیایی هیروشیما ژاپن گفت: اولین و تنها کشوری که از سلاح هسته‌ای برای کشتار انسان‌ها استفاده کرده آمریکا بود که اکنون مدعی حقوق بشر و حذف این سلاح کشتار جمعی است.

ماموستا امامی همچنین فرا رسیدن ۱۷ مرداد و روز خبرنگار را به فعالان حوزه اطلاع رسانی که در فعالیت خود انصاف را رعایت کرده و به دور از هرگونه طمع و مادیات رسالت آگاه سازی را در کمال صداقت انجام می‌دهند، تبریک گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha