۲ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی احداث می‌شود

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد با اولویت خانواده های ایتام در استان احداث می‌شود.

مجید الهی راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد مسکن براساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین بنیاد مستضعفان، سپاه جوادالائمه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی احداث می‌شود.

وی افزود: سپاه جوادالائمه خراسان شمالی بر اساس این تفاهم نامه یکهزار و ۶۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را متعهد شده است.

الهی راد خاطرنشان کرد: سپاه عملیات ساخت ۸۰۰  واحد مسکونی را آغاز و تا پایان سال به مددجویان کمیته امداد استان تحویل می دهد و ۸۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز با اتمام عملیات شناسایی تا سال ۱۴۰۲ به پایان می رسد.

وی یادآور شد: بنیاد مستضعفان نیز بر اساس تفاهم نامه با کمیته امداد ساخت ۶۰۰ واحد را آغاز کرده است و تا پایان امسال به مددجویان تحویل داده می شود و مابقی این واحدها نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث می شود.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی ادامه داد: این واحدها به طور میانگین بازیر بنای ۶۰ متر مربع احداث می شود و نیاز مددجویان را در زمینه مسکن برطرف می کند.

استان خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استان‌های کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha