۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۴۰
کد خبر: 84886165
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مادر شهیدان پازوکی آسمانی شد

۲۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۴۰
کد خبر: 84886165
مادر شهیدان پازوکی آسمانی شد

پاکدشت- ایرنا- حاجیه خانم راضیه پازوکی، مادر شهیدان اسدالله و بهروز پازوکی پس از عمری مجاهدت دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندان شهیدش شتافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حاجیه خانم راضیه پازوکی که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس دو فرزند خود به نام های اسدالله و بهروز پازوکی رادر راه دفاع از ارزش‌های اسلامی تقدیم خداوند متعال کرده بود، پس از عمری مجاهدت در ادامه راه شهیدان، دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزندان شهیدش شتافت.

قرار است که پیکر این مادر شهید امروز از ساعت ۱۶ از منطقه قوهه به سمت کگلزار شهدای ده امام تشییع شده و در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده می شود.

همچمنین مراسم ترحیم این مادر شهید روز پنجشنبه ۲۴ شهریور از ساعت ۱۶:۳۰ در منطقه قوهه پاکدشت، مسجد صاحب‌الزمان(عج) برگزار می‌شود.

پیش از این ، حاج مصطفی پازوکی پدران این دو شهید سرافراز، دار فانی را وداع گفته بود.

فرماندار شهرستان پاکدشت در پیام تسلیتی با تجلیل از مقام این مادر شهید اظهار داشت: نسل عاشورایی و اصحاب آخرالزمانی سیدالشهداء(ع) تربیت یافته دامان پاک مادرانی است که اگرچه در کربلا نبودند اما ترجمان حقیقی یَا لَیْتَنِی کُنْتُ مَعَکُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً بودند

محسن اردستانی اظهار داشت: این بزرگواران ،تجارت عاشقانه و عاقلانه ای با خدای خویش نمودند و به تعبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی یقینا هم خود و هم اسماعیلی که به قربانگاه فرستاند از شافعان روز حشر خواهند بود و یقین دارم خداوند رحمان، پاداش خوبی‌ها و صبر و بردباری مادر شهیدان حماسه‌ آفرین دوران دفاع مقدس را در سرای جاودان، با فضل و کرم خویش به وی عطا می فرمایند.

شهید اسدالله پازوکی، یادگار دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۶ در روستای قوهه از توابع شهرستان پاکدشت به دنیا آمد. وی تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت.

سال ۱۳۶۰ ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد و سپس به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و در دهم اسفند ماه سال ۱۳۶۴ با سمت فرمانده گردان و مسئول واحد آموزش نظامی لشکر محمدرسول(ص) در فاو عراق بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به شهادت رسید.

پیکر او را در گلزار شهدای روستای ده امام تابعه شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.

شهید بهروز پازوکی در چهارم خرداد سال ۱۳۳۹ دیده به جهان گشود.
وی پس از گذراندن تحصیلات به سوی جبهه‌های نبرد با دشمن بعثی شتافت و سرانجام در شش مرداد سال ۱۳۶۷ در اسلام آباد غرب به عنوان اولین شهید عملیات مرصاد به فیض شهادت نائل آمد.

پیکر این شهید سرافراز در گلزار شهدای روستای ده امام شهرستان پاکدشت به خاک سپرده شد.

پاکدشت در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ۴۴۰ شهید و هزار و ۱۰۰ جانباز تقدیم اسلام کرده است.  شهرستان پاکدشت با ۳۵۰ هزارنفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha