۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84923812
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت اماکن جایگزین مدرسه و سالن ورزشی مستقر در دولتخانه صفوی قزوین آغاز شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: ساخت اماکن جایگزین مدرسه و سالن ورزشی مستقر در دولتخانه صفوی به منظور آزادسازی اراضی این مجموعه، آغاز شده است.

علیرضا خزائلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقرر شده طی کمتر از یک سال زیرساخت های آموزشی و ورزشی یاد شده احداث و در اختیار ادارات کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان قرار بگیرد.

این مسوول با بیان اینکه مدرسه و سالن ورزشی در دست احداث با نام دبیرستان پاسداران و سالن تختی به بهره برداری می رسند، تصریح کرد: با بهره برداری از این بناها، دبیرستان پاسداران و سالن ورزشی تختی در دولتخانه صفوی به منظور ادامه آزادسازی اراضی این مجموعه و تکمیل طرح ساماندهی این بنای وسیع تاریخی، تخریب می شوند.

وی در خصوص پروژه احیای گراند هتل نیز اظهار داشت: آگهی فراخوان جذب سرمایه گذار از سوی صندوق احیا و بهره برداری اماکن تاریخی و فرهنگی برای این بنا منتشر شده و امیدواریم هرچه زودتر یک سرمایه گذار اهلیت دار برای ادامه کار احیا و مرمت گراند هتل جذب شود.

دولتخانه صفوی در قلب تاریخی شهر قزوین و در میان یک باغ قرار گرفته و از نمادهای شکوه تاریخی این دیار کهن و یادگار بیش از نیم قرن پایتختی این شهر در دوران صفویه به شمار می رود.

این مجموعه را که اکنون دارای حدود ۶ هکتار مساحت است شاه طهماسب اول، دومین شاه سلسله صفویه و فرزند شاه اسماعیل اول وقتی که تصمیم گرفت پایتخت را از تبریز به قزوین انتقال دهد، بنا نهاد.

ساماندهی دولتخانه صفوی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قزوین به شمار می رود که سال ها به دلیل عدم اعتبار مناسب و آزادسازی نشدن اراضی به تاخیر افتاده بود.

پیش از این بخشی از این مجموعه (زمین فوتبال) که در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین بود، آزادسازی و تحت تملک میراث فرهنگی درآمده بود.

با سفر رییس جمهور به قزوین در اوایل سال جاری و اختصاص اعتبارات و دستورات لازم، پروژه ساماندهی دولتخانه صفوی پس از سال ها به جریان افتاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha