نماینده مجلس: دانش‌بنیان شدن تولیدات داخلی نیاز ضروری کشور است

نوشهر - ایرنا - نماینده مردم نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت : توسعه دانش بنیان شدن تولیدات داخلی برای مقابله با تحریم های دشمنان نیاز ضروری شرایط اکنون کشور است.

به گزارش ایرنا ، محمدعلی محسنی بندپی روز شنبه در آیین افتتاح بزرگ ترین مزرعه تکثیر و پرورش زالو کشور در روستای حیرت بخش کجور نوشهر افزود: امروز تحریم های شکننده فرصتی است تا بتوان از اقتصاد تک قطبی دوری کنیم و از ظرفیت جوانان نخبه، خلاق و دارای ایده در حوزه شکل گیری شرکت های دانش بنیان بهره گیریم.
وی بیان داشت: امروز براساس تحقیقات صورت گرفته کشور تایلند تنها کشوری است که اقتصادشان از راه صادرات زالو می چرخد یعنی با فروش نفت در کشور ایران برابری می کند.

نماینده مردم شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت : آنچه از سوی سرمایه گذار این واحد تولیدی در اینجا مطرح شد به نوعی این مجموعه می تواند خیلی در اقتصاد کشور موثر واقع شود و کمک کننده باشد.
محسنی بندپی خاطرنشان کرد : مرکز تحقیقات امروز باید بیشتر از تولیدات کار کند و افزون بر آن باید برای بهبود مسیر ورودی این مجموعه هم برنامه ریزی شود.
وی از استاندار مازندران بابت حمایت همه جانبه از کارآفرینان این خطه قدردانی کرد.

تولیدات داخلی برای مقابله با تحریم‌ها به سمت دانش‌بنیان سوق یابند

لزوم حمایت جدی از سرمایه گذاران
غلامحسین مصلح سرمایه گذار این مزرعه تکثیر و پرورش زالو بخش کجور نوشهر هم گفت : مهم ترین هدف از ایجاد این مزرعه رهایی جوانان از بیکاری، بهبود فًضای کسب و کار در این بخش کوهستانی است.
وی افزود : مهم تر از همه مسائل تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر فعالیت کارآفرینان برای اشتغال جوانان در کشور نکته مهمی است که باید به آن جامه عمل پوشانده شود.
به گفته وی امروز یکی از مهم ترین انتظارات از مسوولان آسان سازی در فرآیند صدور مجوزها و حمایت از سرمایه گذاران است، سرمایه گذار نباید سال ها در فرآیند پیجیده اداری برای دریافت مجوز معطل و بی انگیزه شود.
مصلح اجرای طرح استریل خون، پروژه پرورش و فعالیت در حوزه گردشگری را از دیگر برنامه های این شرکت دانش بنیان در این منطقه برشمرد.

به گزارش ایرنا ، مرحله نخست این مزرعه تکثیر و پرورش زالو در بخش کجور نوشهر با ظرفیت تولید ۲۵ هزار قطعه در سال و با صرف حدود ۸۰ میلیارد ریال اعتبار و با اشتغالزایی ۵۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم امروز طی آیینی به بهره برداری رسید.

مزرعه تکثیر و تولید زالو در روستای حیرت بخش کجور نوشهر در قالب شرکت کارا کارآفرینان ایده آل ایرانیان از جوانانی نخبه و با انگیزه قوی تشکیل شده است که در کنار همدلی ، همگرایی و با کارگیری اصول و فنون علمی تولید، تکثیر پرورش زالوی طبی را به شکلی نوین و براساس استانداردهای اروپایی و جهانی پایه ریزی شده است.

مدیرعامل و هیات مدیره این شرکت در حاشیه بهره برداری این مزرعه تولیدی گفت: تکثیر و پرورش زالوی طبی هیرودین اورینتالیس، استحصال و استخراج عصاره، آنزیم هیرودین و روغن و فرآورده های بیوتکنولوژی از زالو استحصال خون استریل دامی، با روش های نوین جهانی جهت تغذیه زالو، تولید کرم های آرایشی و بهداشتی و دارو های ژنریک، تولید و بسته بندی خاک استریل جهت پرورش زالو ، قرنطینه محصوالت تولیدی، پخش و توزیع و خرید، فروش و صادرات زالوی طبی و سایر محصولات وابسته از جمله فعالیت های این مرکز است.

هادی مرسلی در گفت و گو با ایرنا افزود: ظرفیت اسمی مزرعه پرورش طبی ما ۵۰۰ هزار قطعه زالو است ولی با سیستم های بیوتکنولوژی و پیاده سازی شده و کنترل شرایط محیطی ایده آل بر اساس یافته های علمی روز دنیا در یک دوره چهار ماهه یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه و در تمامی دوره های یک سال توانایی تولید بین ۶ تا ۹ میلیون قطعه زالوی طبی را دارد.

این شرکت فعالیتش را در سه سال اخیر آغاز کرده است و با توجه به زیرساخت های ایجاد شده در این مجموعه درمان کامل بیماری سرطان خون از طریق سلول درمانی با کم ترین هزینه انجام می شود.

مرسلی با اشاره به توسعه گام های بعدی این مزرعه حمایت بیشتر مسوولان امر را خواستار شد وگفت : تاکنون حدود ۸۰ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است و برای تکمیل مراحل بعدی آن تا اردیبهشت ماه سال آینده حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

بخش کوهستانی کجور نوشهر در ۷۵ کیلومتر جنوب شرقی نوشهر واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha