تعاون لرستان بیش از ۴۰ میلیارد تومان وام تبصره ۱۸ پرداخت کرد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات بند الف  تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۰ امسال به ۹۱ طرح اشتغالزای استان پرداخت شده است.

"علی جهانی" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا از مجموع ۸۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سهمیه مصوب استان، ۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شد که پس از ابلاغ به ۲ بانک تخصصی توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید، به طور کامل پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به عنوان دبیرخانه رسته های مربوط به بهداشت، ورزش، فرهنگ، هنر و زنجیره ارزش برای تخصیص و پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ استان تعیین شده که در این راستا تاکنون ۵۵۲ طرح با ظرفیت اشتغال یکهزار نفر و برآورد اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان آماده و به بانک معرفی شده است.

جهانی اظهار داشت: به طور معمول، طرح های درخواستی وام اشتغال، بیشتر از سهمیه تعیین شده بررسی، تصویب و با اولویت به بانک عامل معرفی می شود تا در صورت عدم پیگیری متقاضیان و مشکلاتی مانند عدم تامین وثایق و ضمانت های بانکی، طرح های جایگزین بلافاصله معرفی شوند.

وی با بیان اینکه تخصیص مابقی اعتبار مصوب تسهیلات تبصره ۱۸ استان پیگیری شده است و باید تا پایان سال پرداخت شود گفت: در این راستا امسال بیش از ۴۰ میلیارد تومان به ۹۱ طرح در استان پرداخت و زمینه ۲۴۷ فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

جهانی همچنین اضافه کرد: ۱۰۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی امسال به چهار بانک رفاه، توسعه تعاون، کشاورزی و پست بانک استان اختصاص یافته که ۱۰۴ میلیارد تومان آن ابلاغ شده است.

گفتنی است تاکنون ۷۰ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در لرستان پرداخت شده است.

تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور که از سال ۱۴۰۰ برقرار شده، جزو اقداماتی محسوب می‌شود که با هدف ایجاد رونق تولید برای طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری اشغال‌آفرین در نظر گرفته شده و از جمله مهمترین ابزار ایجاد و حفظ اشتغال در استان‌ها است.

در تبصره ۱۸ قانون بودجه ایجاد اشتغال هدف‌گذاری شده و نرخ سود این تسهیلات در مناطق برخوردار ۱۴ درصد و در مناطق کمتر توسعه‌یافته ۱۲ درصد لحاظ شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha