طرح آموزش رایگان هنر در کهگیلویه آغاز شد

یاسوج - ایرنا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه با اشاره به آغاز طرح آموزش رایگان هنر برای همه هنرجویان این شهرستان گفت: این طرح فرصت مناسبی است برای کشف استعدادهای برتر هنری و شکوفایی بهتر آنها خواهد بود.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم عبودی عصر یکشنبه در آیین افتتاحیه این طرح اظهارداشت: طرح توسعه آموزش رایگان هنر در جامعه و بخصوص مناطق محروم یکی از سیاست های اصلی دولت در راستای حمایت از هنرمندان خواهد بود.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح از ظرفیت اساتید و نخبگان حوزه های هنری برای ارائه آموزش های تخصصی به نحو احسن استفاده خواهد شد.

عبودی هدف از اجرای این طرح را توسعه عدالت آموزشی برای هنرمندان دانست و افزود: شناسایی و شکوفایی ظرفیت های هنری نیز به جد دنبال می شود.

وی با اشاره به اینکه کهگیلویه ازجایگاه هنری خوبی در سطح استان و کشور برخوردار است افزود: اجرای این طرح نقش مهمی در معرفی بیشتر ظرفیت های هنری شهرستان خواهد داشت.

عبودی بر استفاده از راهکارها و پیشنهادهای هنرمندان در راستای ارتقا سطح فرهنگی و هنری شهرستان تاکید کرد و گفت: هنرمندان نقش مهمی در توسعه اجتماعی جامعه دارند.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی های انجام شده علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی، جشنواره معرفی آثار هنری هنرمندان در دستور کار نیز خواهد بود.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بر توجه بیشتر به آموزش و پژوهش از سوی هنرمندان تاکید کرد و گفت: توجه به بحت آموزش و پژوهش مسیر پرچالش هنر را هموار می کند.

سلیمی راد تصریح کرد: در اجرای طرح آموزش هنر رایگان ارتقا سطح کیفی آموزش های در اولویت خواهد بود.

وی بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با دعوت از اساتید برتر و برگزاری نشست های تخصصی زمینه تبادل فرهنگی و هنری برای هنرمندان را فراهم خواهد کرد.

سلیمی راد تصریح کرد: با برگزاری این نشست ها زمینه شکوفایی استعدادهای هنری استان و بخصوص شهرستان هنر خیز کهگیلویه بیش از پیش فراهم می شود.

در پایان این جلسه ، از هنرجویان تحت پوشش کمیته امداد که در دوره های طرح تابستانه اوقات فراغت شرکت کرده بودند ، تجلیل شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha