چهارمحال و بختیاری آماده پذیرش سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این استان از پذیرش سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی، دامپروری و حوزه‌های دیگر حمایت جدی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری شامگاه چهارشنبه در نشست با رییس هیأت‌مدیره صنایع شیر ایران تاکید کرد: در این راستا توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری به‌عنوان یک مشوق برای جذب سرمایه‌گذاران در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در یک‌سال اخیر رفع مشکلات سرمایه‌گذاری و توجه به طرح‌های اشتغال‌زایی چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در حوزه کشت و صنعت مورد توجه جدی قرار گرفته است.

حیدری تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تصریح کرد: اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت خانوارها و پیشگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه از دستاوردهای توجه به بخش کشاورزی و دامپروری استان به‌شمار می‌رود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مسوولان استان برای صدور مجوزهای قانونی توسعه کارخانه شیر خشک نوزاد شهرکرد آمادگی دارند.

چهارمحال و بختیاری آماده پذیرش سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی است
محمدکاظم منزوی تاکید کرد: ۲ قطعه زمین در چهارمحال و بختیاری برای اجرای طرح‌های پیشنهادی حوزه کشت و صنعت استان پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است که مشکل تامین آب مورد نیاز را ندارد.

وی یادآور شد: توسعه حوزه کشت و صنعت چهارمحال و بختیاری به اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت خانوارها و پیشگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه می‌انجامد.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.
از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت کشاورزی است.

هم‌اکنون ۶۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha