اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رییس جمهور برای تامین آب شرب جوانرود

کرمانشاه- ایرنا- شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده و در سال‌های اخیر و به دنبال خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی با کمبود آب شرب روبرو است. برای رفع بحران کم آبی و تامین آب شرب، در سفر استانی رییس جمهور، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این موضوع اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا؛ مسوولان شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان کرمانشاه روز دوشنبه در نشستی با فرماندار و مسوولان شهرستان جوانرود، راهکارهای تامین آب شرب این شهر را مورد بحث و بررسی قرار دادند و تصمیماتی در این ارتباط نیز اتخاذ کردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در این نشست با یادآوری مشکلات تنش آبی در شهرستان جوانرود گفت: در روستای «تم‌تم» ۲ حلقه چاه حفر شده که امیدواریم با تجهیز و بهره برداری از این چاه‌ها در کوتاه مدت بتوانیم ۵۵ لیتر در ثانیه را به آب شرب شهرستان جوانرود اضافه کنیم.

«رضا داوودی» با بیان اینکه در سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه ۱۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب شرب شهرستان جوانرود مصوب شده است، افزود: پیگیر هستیم که این اعتبارات به زودی تخصیص پیدا کند.

وی اظهار داشت: از محل اعتبارات تنش آبی نیز اعتبارات خوبی برای استان کرمانشاه مصوب شده که در صورت تخصیص شهرستان های جوانرود، صحنه و کرند در اولویت کاری قرار دارند.

آب موجود جوابگوی جمعیت جوانرود نیست

فرماندار جوانرود نیز در ادامه این نشست با اشاره به کمبود آب شرب شهر جوانرود و روستاهای این شهرستان بر حل سریع این مشکل تاکید کرد و گفت: از ۲۰۰ لیتر آب برداشتی مقدار زیادی در مسیر خط انتقال روستاها، مراکز صنعتی و کشاورزی هدر می رود و آبی که وارد شبکه می شود با توجه به افزایش تعداد مشترکان شهری، طرح نهضت ملی مسکن ، خشکسالی و کم آبی و مهاجرپذیری این شهرستان پاسخگوی نیاز مردم نیست.

«سعدی نقشبندی» به تعیین تکلیف آبرسانی به شهرک صنعتی جوانرود نیز اشاره کرد و افزود: شهرک های صنعتی می توانند موتور محرکه اشتغال و سرمایه گذاری در این شهرستان باشند و افراد جویای کار را به سوی اشتغال پایدار سوق دهند.

تامین آب پایدار جوانرود از محل سد «نوئل»

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه جوانرود یکی از شهرستان هایی است که با مشکل کمبود آب مواجه است، گفت: به صورت کوتاه مدت و بلند مدت پیگیر حل مشکلات کم آبی جوانرود هستیم.

«محمودرضا شهلایی» افزود: امیدواریم در کوتاه مدت با تجهیز ۲ چاه در روستای «تم‌تم» و در بلندمدت با احداث سد «نوئل» بتوانیم مشکلات آب شرب و صنعت شهرستان جوانرود را برطرف کنیم.

وی با اینکه تامین آب شرب اولویت وزارت نیرو است، اظهار داشت: براین اساس نیز ما تامین آب شرب را در اولویت کاری قرار خواهیم داد.

انتقال آب چاه‌های «تم‌تم» براساس مصوبات سفر ریاست جمهوری، بررسی فنی، کارشناسی و زمین شناسی در خصوص حفر چاه در منطقه بازان، شهرک صنعتی و محدوده شهر جوانرود، مساعدت در تامین تانکر آبرسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، بررسی تامین آب شهرک صنعتی جوانرود در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت، تاکید بر پیگیری تخصیص اعتبارات تنش آبی کشور برای شهرستان جوانرود و اصلاح شبکه آب شهر جوانرود در نقاطی که با افت فشار مواجه هستند از مهمترین مصوبات این نشست بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha