طرح افزایش کیفیت خدمات به معلولان روستایی در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

یاسوج - ایرنا -معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت:طرح افزایش کیفیت خدمات معلولان مناطق روستایی این استان در ۲۵ مرکز آغاز شده است.

کریم رهیده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه پایین بودن مهارت متولیان برای خدمات رسانی به معلولان در مراکز روستایی کهگیلویه و بویراحمد احساس می شد افزود:به منظور برطرف کردن این نقیصه دوره های آموزشی ۱۲۰ ساعته برای نیروهای شاغل در این مراکز آغاز شده است.

وی توزیع عادلانه خدمات را از نکات مثبت این مراکز برشمرد و گفت:خدمت‌رسانی مبتنی بر جامعه موسوم به «سی.بی.آر»(CBR) را در اقصی نقاط استان تسهیل می‌کند.

رهیده با یادآوری اینکه طرح توان بخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی و محروم با هدف شناسایی افراد معلول ساکن در این مناطق، ارائه خدمات ویژه توان‌بخشی و تامین وسایل مورد نیاز این افراد ارائه می‌شود تا از تردد آن‌ان به مناطق شهری جلوگیری شود تاکید کرد: افزایش کیفیت خدمات در مناطق روستایی استان در دستور کار است.

معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این مراکز خدماتی از جمله تشکیل پرونده، پاسخگویی به مراجعان، نیازسنجی‌های محلی، شناسایی داوطلبان و خیران، آگاه‌سازی معلولان و آموزش های مهارت زندگی و غربالگری ارائه می‌شود.

رهیده تاکید کرد: بیش از هفت هزار نفر معادل نیمی از جمعیت معلولان کهگیلویه وبویراحمد در مناطق روستایی سکونت دارند.

وی عنوان کرد:پرداخت کمک هزینه تحصیلی، خدمات آموزشی، تامین تجهیزات پزشکی، کمک هزینه اقلام بهداشتی، پرداخت وام های اشتغال و مسکن از مهمترین خدمات بهزیستی استان به جامعه هدف است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:۱۵ هزار نفر از معلولان استان از خدمات مستمری بهره مند هستند که یکهزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد در طول یک ساله گذشته تاکنون زیرپوشش خدمات مستمری قرار گرفته اند.

رهیده تاکید کرد: هم اکنون ۲۳ هزار نفر از شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

بیشتر بخوانید

۱۴ هزار و ۵۰۰ معلول کهگیلویه و بویراحمدی از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره‌مند هستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha