۲۸ دی ۱۴۰۱، ۹:۲۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85002123
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار بشرویه: گاز روستای خدا آفرید وصل است

بیرجند - ایرنا - فرماندار بشرویه گفت: شبکه گاز روستای خدا آفرید بشرویه بعد از ۲ روز قطعی از روز گذشته پایدار شده و در حال حاضر در هیچ نقطه‌ای از شهرستان قطعی گاز نداریم.

حسن علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمهیدات لازم برای تامین نفت سفید و نفت‌گاز نیز اندیشیده شده و با قطعی گاز به دلیل افت فشار شبکه در برخی مناطق شهرستان بشرویه نفت سفید توزیع شده است.

وی بیان کرد: در صورت قطع احتمالی گاز در شهرستان ذخیره‌سازی نفت سفید به اندازه کافی انجام شده است و در صورت نیاز توزیع خواهد شد.

فرماندار بشرویه گفت: همچنین در برخی مناطق روستایی با مشارکت گروه‌های جهادی کرسی و بخاری برقی و چراغ نفتی توزیع شد، همچنین مکان‌هایی برای اسکان موقت مردم در صورت ضرورت پیش‌بینی شده است.

وی از قطع گاز تمامی مشترکان غیرخانگی شهرستان بشرویه از چند روز گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر هشت نانوایی در این شهرستان با سوخت جایگزین در حال فعالیت هستند همچنین ۲ واحد نانوایی موکب امام رضا (ع) به صورت سیار در سطح شهر بشرویه راه‌اندازی شده تا مردم دغدغه‌ای برای تامین نان نداشته باشند.

با ورود موج سرما به کشور و استان از هفته گذشته دمای هوا تا ۲۰ درجه زیر صفر هم در خراسان جنوبی کاهش یافت که افت شدید فشار گاز در این استان را به دنبال داشته است.

خراسان جنوبی در انتهای خط انتقال گاز قرار دارد و در شرایط افت فشار برخی از مناطق در شب‌های گذشته دچار قطعی گاز شدند که بنابر اعلام مسوولان استانی، غرب خراسان جنوبی شرایط شکننده‌تری دارد.

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی دیشب در نشست مشترک ستاد مدیریت بحران و ستاد مدیریت مصرف انرژی استان گفت: با وجود افت شدید فشار گاز در استان تامین و پایداری گاز خانگی در اولویت قرار گرفت و برخی شب‌ها فشار گاز تا زیر ۵۰ سی پی آی هم رسید اما با مدیریت و تلاش جهادی و فنی تیم‌های امدادی و عملیاتی خراسان جنوبی قطعی گاز را در استان نداشتیم.

علیرضا عباس‌زاده افزود: اداره کل هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی جدید و کاهش محسوس دمای هوا هشدار سطح نارنجی صادر کرده‌ است و سرما تا ۱۰ بهمن تداوم دارد، پس باید صرفه‌جویی همچنان در دستور کار باشد تا در تامین گاز خانگی دچار مشکل نشویم.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و بشرویه در ۳۰۰ کیلومتری مرکز استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha