پیش‌بینی هواشناسی: استان اردبیل شاهد سرمازدگی درختان نخواهد بود

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران و مخاطره وضع هوای هواشناسی استان اردبیل گفت: شکوفه‌دهی درختان مستلزم ثبت دمای بالای صفر به مدت ۲۰ روز است که تاکنون چنین رخداد آب و هوایی در استان رخ نداده و بنا به پیش‌بینی‌ها تا پایان سال هم اتفاق نخواهد افتاد.

شهرام کوثری روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به روند دمای هوا طی روزها و هفته های اخیر اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری(مهرماه) دمای هوا در استان اردبیل روند افزایش داشته است اما از ابتدای زمستان این روند کاهشی شد.

وی در پاسخ به این سوال که احتمال وقوع یخ بندان و سرمازدگی درختان با توجه به روال سالهای اخیر در سال جاری چگونه است اظهار کرد: شکوفه‌دهی درختان که در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم مستلزم ثبت دمای بالای صفر درجه به مدت ۲۰ روز است که امسال چنین اتفاقی در استان رخ نداده است و به نظر هم نمی‌رسد تا پایان سال چنین رخدادی را داشته باشیم.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطره وضع هوای هواشناسی استان اردبیل خاطرنشان کرد: از این حیث شرایط امسال در مقایسه با سال‌های قبل بهتر است و به احتمال زیاد شاهد سرمازدگی درختان نخواهیم بود و اگر هم باشد خفیف‌تر خواهد بود.

کوثری اضافه کرد: میزان خسارت خشکسالی در ۶ سال اخیر در استان اردبیل ۶۴ درصد و خسارت یخبندان و سرمازدگی در این مدت ۲۱ درصد بوده است.

این کارشناس هواشناسی یادآورشد: همچنین در خصوص بارش‌های روزهای آتی در استان اردبیل بیان کرد: طی ۱۰ روز آینده سیستم بارشی قوی در استان نخواهیم داشت و تا روز چهارشنبه شاهد وزش باد گرمیج در استان خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha