سهم استان سمنان از طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال سالانه ٢.۵ میلیون درخت است

سمنان- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در کشور هدفگذاری شد که سهم این استان سالانه ٢.۵ میلیون نهال طی چهارسال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر مرادی حقیقی روز یکشنبه در نشست برنامه ریزی و برگزاری برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در استان سمنان، گفت: با هدف مشارکت مردم در سرسبزی و آبادانی استان، آماده توزیع ۹۰۰ هزار اصله نهال در سال جاری هستیم.

وی گفت: تولید و کاشت یک میلیارد درخت توسط دولت طی چهار سال برای کشور در دستور کار قرار گرفته که از این میزان، ۱۰ میلیون اصله درخت برای استان سمنان تعیین شده، سالی ٢ و نیم میلیون باید در استان تولید و کاشت شود.

مرادی حقیقی افزود: این طرح یک طرح مردمی است که در کشور تحت عنوان طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت نامگذاری شده که امید آن می رود ضمن اطلاع رسانی های جامع و استفاده از ظرفیت معدنکاران و صنعت، بهره برداران و عشایر، تمامی تشکلهای مردم‌نهاد، آموزش وپرورش، دانشگاه‌ها و سمن‌ها با موفقیت در استان نیز به اجرا در آید.

وی بیان کرد: حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی کشور به عنوان سرمایه‌های ملی با مشارکت و همکاری مردم میسر و شدنی است.

از ۹ و هفت دهم میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸ و نیم درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و سه و ۶ دهم درصد جنگل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha