موکب داران ری:ویژه برنامه های فرهنگی ایام نیمه شعبان باید درشان قبله تهران باشد

شهر ری - ایرنا - موکب داران شهرستان ری برنامه ها و خدمات فرهنگی، مذهبی و نذوراتی مواکب ویژه ایام نیمه شعبان را که درخور شان قبله تهران باشد را با معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی به بحث و تبادل نظر گذاشتند.

به گزارش ایرنا ،نشست هم اندیشی و هم افزایی مسئولان مواکب شهرستان ری ویژه ایام نیمه شعبان در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

در این نشست که با حضور حجت الاسلام و المسلمین عرفاتی معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس و دکتر سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ و مسئولان مواکب شهرستان همراه بود، حجت الاسلام و المسلمین عرفاتی ضمن اعلام برنامه های این بارگاه ملکوتی در ایام ولادت حضرت ولی عصر(عج) بر همکاری و همراهی تمامی نهادهای فرهنگی و مذهبی در راستای برپایی هرچه باشکوه تر مراسم نیمه شعبان در سطح شهرستان ری تأکید کرد.

موکب داران ری:ویژه برنامه های فرهنگی ایام نیمه شعبان باید درشان قبله تهران باشد

در ادامه شهردار شهرستان ری با بیان اقدامات و برنامه های ویژه فرهنگی این مجموعه در ایام نیمه شعبان و اعلام جانمایی مواکب در این ایام، در راستای همکاری های همه جانبه با آستان مقدس در خصوص اجرایی سازی طرح ها و برنامه های فرهنگی اعلام آمادگی کرد.

همچنین در این نشست موکب داران به تشریح برنامه ها و خدمات فرهنگی، مذهبی و نذوراتی مواکب در سطح شهرستان پرداخته و حاضران پیرامون راهکارها و هماهنگی های بیشتر نهادها و دستگاه های فرهنگی و مواکب شهرستان ری به منظور اجرای طرح های فرهنگی فاخر و درخور شأن قبله تهران، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

نیمه شعبان سالروز تولد حضرت مهدی(عج)، امام دوازدهم شیعیان است که در دوران غیبت به سر می‌برد. در برخی روایات، شب نیمه شعبان پس از شب قدر برترین شب‌ها دانسته شده است. گروهی از شیعیان در این شب به شب زنده‌داری و اعمال مذهبی مشغول می‌شوند. برخی از اهل سنت و طریقت‌های تصوف نیز به فضیلت این شب معتقدند.

جشن نیمه شعبان از جشن‌های بزرگ شیعیان است که به مناسبت میلاد امام مهدی(عج) برگزار می‌شود. در ایران، مسجد جمکران و در عراق، کربلا محل تجمع شیعیان در نیمه شعبان است. روز نیمه شعبان در تقویم رسمی ایران تعطیل رسمی است و روز جهانی مستضعفان نام گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha