امسال ۱۰۲ درصد از تعهد اشتغال خراسان‌شمالی محقق شد

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: امسال ۱۶ هزار و ۶۳۲ شغل در این استان ایجاد و با اهتمام دستگاه های اجرایی ۱۰۲ درصد تعهد اشتغال سال ۱۴۰۱ محقق شد.

به گزارش ایرنا، ناصر فخرموحدی روز چهارشنبه در کارگروه اقتصادی استانداری خراسان شمالی اظهار کرد: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان در سالجاری ایجاد ۱۶ هزار و ۳۰۰ شغل شده بود که با تلاش سازمان ها، دستگاه های اجرایی و حمایت بانک ها بیش از تعهد محقق شد.

وی افزود: برخی از سازمان ها و ارگان ها اشتغال ایجاد شده را در سامانه رصد ثبت نکرده اند که هنوز فرصت این امر باقی مانده است.

فخر موحدی تصریح کرد: برخی از سازمان ها از جمله اداره کل بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، صنعت و معدن، دانشگاه علوم پزشکی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیش از تعهد، اشتغال ایجاد کرده اند که باید تشویق شوند.

وی عنوان کرد: برخی از سازمان ها و دستگاه ها نیز از جمله شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، سازمان منابع طبیعی و آبخیزدازی کشور، سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، ورزش و جوانان، شرکت‌ آب و فاضلاب، راه و شهرسازی و تعاون روستایی از نسبت به تعهد اشتغال امسال عقب هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: عملکرد تمامی سازمان هایی که در خصوص ایجاد اشتغال به تعهد عمل نکرده اند، مورد بررسی قرار می گیرد و اگر این سازمان ها ظرفیت و پتانسیل ایجاد اشتغال و همچنین منابع اعتباری در اختیار ندارند باید برای سال‌ آینده مورد بازبینی قرار گیرند.

وی افزود: بعضا برخی از دستگاه ها و سازمان ها ظرفیت ایجاد اشتغال ندارند اما برخی از سازمان ها در خصوص ایجاد اشتغال بعضا کوتاهی کرده اند.

فخر موحد گفت: در میان طرح های اشتغالزای ایجاد شده نیز ۱۳۹ مورد به دلیل انحراف رد شده اند که این موضوع نیز باید مورد بررسس یبیشتر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: تنها ارایه آمار از وضعیت ایجاد اشتغال سازمان ها کفایت نمی کند بلکه باید این داده ها را تحلیل کرد تا در جامعه و روند توسعه استان تاثیرگذار باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی یادآور شد: در صورت صحت ایجاد شغل باید پوشش بیمه ای استان نیز افزایش یابد و همچنین میزان بیکاری در این خطه را باید کاهش دهد که دستگاه ها و سازمان های مربوط در این خصوص باید گزارش تحلیلی ارایه دهند.

وی بر راستی آزمایی طرح های ایجاد شده اشتغال نیز تاکید و خاطرنشان کرد: ایجاد شغل باید بتواند به معیشت و درآمد شهروندان کمک کند.

خراسان شمالی با دارا بودن یک میلیون نفر جمعیت که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند و این استان دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک های صنعتی این استان ۳۲۷ واحد صنعتی جواز بهره برداری دارند که میزان اشتغالزایی آن ها چهار هزار و ۹۱۱ نفر و میزان سرمایه گذاری در این واحد ها نیز هشت هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha