کشف سه تُن چوب قاچاق در سردشت/ ۱۳ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در میاندوآب کشف شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت گفت: سه تُن چوب قاچاق در یکی از مناطق جنگلی این شهرستان کشف و ضبط شد.

رحمت ابراهیمی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت در پی اطلاع از قطع ۱۵ درخت بید جنگلی و انباشت آنها در راستای قاچاق و فروش، بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در این عملیات ۳ تن چوب جنگلی از نوع بید کشف شد، اضافه کرد: فرد متخلف شناسایی شده و پرونده قضایی وی آماده ارائە به محاکم قضایی است.

رییس اداره منابع طبیعی سردشت از مردم طبیعت دوست، همیاران طبیعت، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش‌های خود را مبنی بر تخریب، تصرف و قطع غیرمجاز درختان را به شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

ابراهیمی یادآور شد: سال گذشته در مجموع بیش از ۱۰۵ تُن چوب جنگلی توسط ماموران یگان حفاظت این شهرستان کشف و از ارسال آن به سایر مناطق جلوگیری شده است.

۱۳ میلیارد ریال لوازم یدکی خودرو سنگین در میاندوآب کشف شد

فرمانده انتظامی میاندوآب هم گفت: از یک دستگاه خودرو پیکان انواع لوازم یدکی خودروهای سنگین به ارزش ۱۳ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ فخرالدین رستم پور اظهار کرد: ماموران ایست بازرسی شهید محمدنژاد حین کنترل خودروهای عبوری در محور میاندوآب- تبریز به یک دستگاه پیکان مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودرو توقیف شده، ۹۶ قطعه انواع لوازم یدکی و قطعات خودروهای سنگین به صورت قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی میاندوآب بیان کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و خودرو پیکان نیز توقیف شد.

به گزارش ایرنا، سردشت با ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل‌های آذربایجان‌غربی را داراست؛ جنگل‌های سردشت جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است که در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی دارای اهمیت زیادی است.

مهم‌ترین گونه‌های گیاهی سطح جنگل‌های این شهرستان بلوط ایرانی، بنه، بادام وحشی، گلابی وحشی و سرو کوهی و بیش از ۱۰۰ گونه دیگر است.

سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی و در امتداد مرزهای ایران با کشور عراق قرار دارد.

میاندوآب هم از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha