۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
کد خبر: 85074143
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بالگرد اورژانس مازندران همچنان در انتظار بازگشت به آشیانه

ساری- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث مازندران با اشاره به خروج تنها بالگرد این نهاد از مدار خدمات‌رسانی، گفت : این نهاد در زمان حاضر از فرصت خدمات دهی با بالگرد اختصاصی خود را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا حبیبی روز چهارشنبه در نشست خبری در ساری افزود: تنها بالگرد اورژانس مازندران تیرماه سال ۱۴۰۰ در تهران سقوط کرد و از آن زمان این بالگرد برای تعمیر به شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران ارسال شد ‌اما همچنان تعمیرات آن انجام نشده است.

وی ادامه داد : پس از سقوط بالگرد ملکی اورژانس مازندران، با هماهنگی های صورت گرفته بالگرد غیر ملکی استقراضی در اختیار این نهاد گذاشته شده است.

رییس اورژانس مازندران گفت: در سال گذشته ۳۲ ماموریت های هوایی انجام شد که از این تعداد ۶ ماموریت تصادفی و ۲۶ ماموریت غیرتصادفی بود.
وی بیشترین ماموریت های انتقال بیماران از طریق اورژانس هوایی مازندران را بیماران قلبی و سوختگی ها اعلام کرد و ادامه داد: در چالوس، آمل و فریدونکنار بیشترین عملیات در این بخش انجام شد.

بالگرد اورژانس مازندران همچنان در انتظار بازگشت به آشیانه

حبیبی گفت : تعداد پایگاه های اورژانس مازندران از ۹۴ پایگاه سال ۱۴۰۰ اکنون به یکصد پایگاه در زمان حاضر افزایش یافته که از این تعداد ۳۷ پایگاه جاده ای و ۶۲ پایگاه شهری است.
وی اضافه کرد : بیش از ۸۰۰ پرسنل با ۱۵۷ آمبولانس خدماتدهی لازم را ارایه می کنند.
رییس اورژانس مازندران گفت : پارسال ۸۲۷ هزار و ۸۳۹ تماس به اورژانس گرفته شد و در تمامی تماس ها ۳۸ هزار ۱۳۸ مشاوره پزشکی ارایه شد.

وی تعداد تماس مزاحمت به اورژانس را ۱۲ هزار و ۷۵۰ تماس اعلام کرد و افزود: در گذشته میزان تماس مزاحمتی بیش از پنج درصد بود که اکنون به یک و نیم درصد رسیده است.
رییس اورژانس مازندران ادامه داد: از ۱۴۷ هزار و ۹۵۹ ماموریت انجام شده بیش از ۲۸ هزار ماموریت تصادفی و مابقی ماموریت غیرتصادفی بود.
وی شایع‌ترین عامل حضور ماموران اورژانس را خدماتدهی را برای بیماران قلبی و عروقی عنوان کرد و افزود: ‌ساری، آمل و قائمشهر بیشترین ماموریت ها در این حوزه را به خود اختصاص دادند.

حبیبی بیشترین مشکل اورژانس مازندران را کمبود پایگاه در شهرهای پرتراکم اعلام کرد و گفت: براساس استانداردها به زای هر ۲۰ هزار جمعیت شهری یک پایگاه باید وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در ساری با ۳۴۰ هزار نفر جمعیت باید ۱۷ پایگاه داشته باشیم که اکنون پنج پایگاه وجود دارد و قائمشهر با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت می بایست ۱۰ پایگاه داشته باشد که چهار پایگاه وجود دارد.
رییس اورژانس مازندران گفت : امیدواریم در سال‌های آینده گسترده خدمات اورژانس به ۱۳۲ پایگاه افزایش یابد.

وی اظهار داشت: همچنین ۱۰ دستگاه موتورلانس برای غلبه بر مشکل ترافیک در مناطق شهری استان به عرصه وارد شدند که عملکرد موفقیت آمیزی داشته اند.

حبیبی اضافه کرد: با همکاری اداره کل مدیریت بحران کتابچه اطلس مخاطرات ۲۰ساله استان تدوین شد و در سایت سازمان ملل متحد به نام استان مازندران ثبت شد

به گفته رییس اورژانس مازندران با توجه به فرسوده بودن آمبولانس ها و نیاز به تعمیر، در زمان حاضر این نهاد ۱۰ میلیارد تومان به تعمیرگاه‌ها بدهکار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha