۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85076827
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نابغه تنیس روی میز همدان، نوجوان دست نیافتنی

۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبر: 85076827
نابغه تنیس روی میز همدان، نوجوان دست نیافتنی

همدان- ایرنا- "ستایش ایلوخانی" جزو نسل طلایی تنیس روی میز همدان به شمار می‌رود، نوجوانی که در رده هم سن و سال‌های خود، رکورد دست نیافتنی را به ثبت رسانده و همچنان بدون رقیب، پیشتاز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا این بازیکن ۱۵ ساله را می‌توان ادامه دهنده "شیما صفایی" دیگر نابغه تنیس روی میز همدان معرفی کرد که توانست قاطعانه تمامی رده‌های سنی تیم ملی تنیس روی میز کشور را در تسخیر خود قرار دهد.

سال هاست هیات تنیس روی میز همدان با برخورداری از بهترین مربیان سازنده کشور توانسته در صف رده‌های سنی مختلف پدیده‌هایی را به این ورزش معرفی کند که اکنون نفر اول تیم‌های ملی، باشگاهی و قهرمانی کشور به شمار می‌روند.

رشته‌ای که در بخش بانوان با پیشرفت‌های خیره کننده در ورزش استان همدان همراه بوده به طوریکه بالاتر از سایر حریفان، قهرمانی رده‌های سنی مختلف را در اختیار دارند.

اکنون ستایش به پدیده نوظهور تنیس روی میز نوجوانان کشور تبدیل شده و کارشناسان از وی به عنوان یکی از چهره‌های آینده دار این ورزش در میادین بین المللی نام می‌برند.

ایلوخانی پس از علیرضا ملا رجبی و شیما صفایی که در رده سنی نوجوانان از همدان قهرمان جوانان کشور شدند، به این مقام دست یافت تا بازهم توانایی تنیس روی میز این استان در سطح ملی را نمایان سازد.

قهرمان بدون شکست

ایلوخانی بانوی همدانی و نابغه تنیس روی میز این استان بار دیگر به مقام قهرمانی رقابت‌های نوجوانان کشور دست یافت.

این پیکارها با شرکت منتخبان برتر تنیس روی میز نوجوانان کشور به میزبانی قزوین برگزار شد و ایلوخانی توانست بر سکوی قهرمانی قرار بگیرد.

ایلوخانی با مربیگری آناهیتا هیربد در این پیکارها بدون شکست توانست رکورد جدیدی را در مسابقات تنیس روی میز کشور به ثبت برساند.

ایلوخانی با مربیگری آناهیتا هیربد در پیکارهای نوجوانان و با انجام رقابت بدون شکست توانست رکورد جدیدی را در مسابقات تنیس روی میز کشور به ثبت برساند.

این نابغه تنیس روی میز در ۱۵ دور توانست تمامی حریفان خود را در مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور شکست بدهد و مورد تمجید کارشناسان فدراسیون قرار بگیرد.

او در این مسابقات بالاتر از فاطمه یزدان پناه ورزشکار اهل فارس و ماندانا موسوی از اصفهان، به نشان ارزشمند طلا دست یافت.

آینده درخشان در انتظار ایلوخانی

رییس هیات تنیس روی میز همدان با قدردانی از عملکرد ایلوخانی در مسابقات نوجوانان دختر کشور گفت: ستایش، عملکرد درخشانی را به ثبت رساند.

زهره ابوطالبیان اظهار داشت: سطح مسابقات نوجوانان کشور بسیار بالا بود به خصوص مراحل نهایی که چکیده استعدادهای این رشته ورزشی در آن حضور داشتند.

وی اضافه کرد: حریفان ایلوخانی هر یک تجربه حضور در رده سنی نوجوانان را با فعالیت درخشان داشته‌اند اما این ورزشکار همدانی توانست مزد زحمات چند ماه خود را در تمرین‌های مستمر و بدون وقفه بگیرد و همانند قهرمانی شگفت انگیز در رده جوانان، در نوجوانان نیز باردیگر به این افتخار دست یابد.

وی با اشاره به اینکه این ورزشکار همدانی آینده درخشانی در رشته تنیس روی میز دارد، بیان کرد: از حامیان بخش خصوصی و مسئولان اجرایی استان همدان توقع داریم از این قهرمان ارزنده حمایت لازم را داشته باشند.

وی افزود: از آنجا که حضور در میادین مختلف به خصوص مسابقات بین المللی و تورنمنت‌های آزاد خارجی، ملاک فدراسیون جهانی برای ثبت رنکینگ تنیس بازان است، از این رو توقع داریم نابغه‌های تنیس روی میز استان از جمله ایلوخانی مورد حمایت مالی قرار بگیرند تا بتوانند فرصت حضور در میادین بین المللی را برای ارتقا جایگاه خود داشته باشند.

نابغه تنیس روی میز همدان، نوجوان دست نیافتنی

نابغه‌های تنیس محصول طرح هوپس

درخشش بی‌امان تنیس بازان همدانی در رده‌های سنی مختلف را می‌توان محصول اجرای مطلوب طرح هوپس در همدان نامید.

اسفندماه ۹۴ بود که فدراسیون تنیس روی میز کشور طرح بین المللی هوپس که یکی راهبردهای مهم استعدادیابی فدراسیون جهانی است را به اجرا گذاشت.

این طرح با برنامه ریزی مناسب فدراسیون خیلی سریع در سطح استان‌ها اجرایی شد و همدان یکی از مناطقی بود که با اجرای این طرح دستاورد موفقیت آمیز و چشمگیری پیدا کرد.

هوپس در واقع یک طرح بین المللی است که در تمامی کشورهای جهان برگزار می‌شود و روش بسیار خوبی برای استعداد یابی به شمار می‌رود.

هدف اصلی از اجرای این طرح نیز استعدادیابی و آموزش به سنین پایه است و در کشورهای مختلف توانسته دستاوردهای موثری را در بالا بردن سطح فنی و کیفی ورزشکاران نخبه داشته باشد.

اجرای طرح هوپس در همدان همزمان با سایر استان‌های کشور آغاز شد و در این سال‌ها تاثیر بسزایی در استعدادیابی و استعدادسازی تنیس روی میز داشته است.

بدون تردید ستایش ایلوخانی در کنار شیما صفایی نفر اول تور تنیس روی میز ایرانیان و تیم ملی را می‌توان محصول طرح هوپس در همدان دانست.

امروزه با تلاش و برنامه ریزی مناسب هیات تنیس روی میز همدان در قالب طرح هوپس، نخبه‌های این ورزش خیلی سریع رشد کرده و توانسته‌اند به عنوان یک استعداد نخبه شناخته شوند.

با اجرای این طرح افزون بر شیما صفایی و ستایش ایلوخانی، دیگر ورزشکاران نظیر مبینا اصلانی، مطهره موقر نیکو، بهار محمدی و پارسا معصومی در سال‌های اخیر نام خود را در جمع بهترین‌های کشور ثبت کنند.

تداوم موفقیت‌های پرافتخار تنیس روی میز همدان

رییس هیات تنیس روی میز همدان و مدیر منطقه ۶ کشور در ادامه تاکید کرد: بانوان همدان امسال نیز همانند سال‌های گذشته به دنبال حضور موفق در عرصه ملی و بین‌المللی خواهند بود.

ابوطالبیان با اشاره به عملکرد بازیکنان همدان در رده‌های سنی مختلف تنیس روی میز کشور اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد رشد بانوان پینگ پنگ همدان بوده‌ایم اما امسال مسیر پیشرفت آن‌ها با حمایت‌های صورت گرفته، شرایط بسیار بهتری پیدا کرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون شاهد شکوفایی پدیده‌های پینگ پنگ همدان در میادین مختلف هستیم که لزوم توجه ویژه مسئولان به سرمایه گذاری در این بخش را بیشتر می‌کند.

رییس هیات تنیس روی میز همدان: هم اکنون شاهد شکوفایی پدیده‌های پینگ پنگ همدان در میادین مختلف هستیم که لزوم توجه ویژه مسئولان به سرمایه گذاری در این بخش را بیشتر می‌کند.

ابوطالبیان بیان کرد: اگر حمایت‌ها از پینگ پنگ بانوان همدان به صورت ویژه صورت بگیرد قطع به یقین در المپیک ۲۰۲۴ می‌توانیم سهمیه داشته باشیم.

وی با قدردانی از تلاش بی‌وقفه اعضای هیات و مربیان سازنده تنیس روی میز همدان در پرورش و شکوفایی استعدادها گفت: این استان با تلاش اعضای هیات و مربیان مجرب، امروزه به مرکز استعدادسازی نخبه‌های تنیس روی میز کشور تبدیل شده است.

ابوطالبیان ادامه داد: هدف اصلی ما حضور موفق در میادین بین المللی است چرا که در مسابقات ملی به آنچه که خواستیم، دست یافته‌ایم.

وی اظهار داشت: در بخش بانوان طی سال‌های اخیر به مقام‌های قهرمانی متعددی دست یافتیم هر چند در بخش پسران نیز افتخارات خوبی نصیب تنیس روی میز استان همدان شد.

وی اضافه کرد: تنیس روی میز استان همدان در صورت حمایت مسئولان توانایی حضور در میادین مهم بین المللی از جمله بازی‌های آسیایی هانگژو چین، المپیک پاریس و مسابقات جهانی را دارد و در ماه‌های اخیر این قابلیت‌ها با درخشش ورزشکاران همدانی در مسابقات ملی و بین المللی بیش از گذشته اثبات شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha