اعلام آمادگی تشکل‌های مردمی و دولتی اردبیل برای راهپیمایی روز جهانی قدس

اردبیل - ایرنا - شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، دستگاه‌ها ی اجرایی، انجمن‌ها و تشکل‌های مردمی استان اردبیل با صدور بیانیه‌هایی، ضمن اعلام حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، هم استانی‌ها را به شرکت در این تظاهرات جهانی فراخواندند.

به گزارش خبرنگار ایرنا در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، دستگاه‌ها، نهادها و تشکل‌های مردمی استان اردبیل ضمن تبیین شرایط منطقه ای و بین‌المللی خواستار حضور گسترده و پرشور مردم در این راهپیمایی شدند.

حضور مردم در راهپیمایی روز قدس قوت قلبی برای مردم فلسطین است

در همین زمینه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به شعار روز جهانی قدس «فلسطین محور وحدت جهان اسلام، قدس در آستانه آزادی» اعلام کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار می‌شود تا امت اسلامی بار دیگر بر اضمحلال رژیم غاصب صهیونیستی و تلاش برای آزادی قدس شریف، جهادی مقدس انجام دهند.

در این بیانیه آمده است: حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی امسال قوت قلبی برای فلسطینی‌ها در مبارزه بی‌امان با رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود تا زمینه نابودی این رژیم جعلی، حضور امت اسلامی در قدس و برپایی نماز باشکوه جمعه در این قبله‌گاه اول مسلمانان فراهم شود.

حجت‌الاسلام حسن باقری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در شرایطی که رژیم صهیونیستی، جلادان و سربازان بی‌رحم این رژیم دست به هر جنایتی می‌زنند، شایسته است امت اسلامی به ویژه مردم روزه‌دار، مؤمن و متدین دیار سبلان با شکوه و صلابتی هر چه تمامتر در این راهپیمایی حاضر شده و خشم و نفرت خود را از استکبار جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی و حامیان آنها اعلام کنند.

وی اضافه کرد: کشورهای منطقه باید هوشیاری بیشتری را داشته باشند تا بیش از این در دام فتنه سران صهیونیسم گرفتار نیایند چرا که هر قدر به دامن این رژیم منحوس پناه ببرند، بیش از گذشته خود و حاکمیتشان را زیر سوال می‌برند.

باقری جنایات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی را علیه امت اسلامی به ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه یادآور شد و اضافه کرد: در روزهای اخیر با توجه به نزدیک بودن روز جهانی قدس حملات این رژیم در سرزمین‌های اشغالی شدت گرفته و این نشان می‌دهد که اسرائیل آخرین روزهای عمر منحوس خود را سپری می‌کند و به فرموده مقام معظم رهبری حتی جلوتر از موعد مقرر اضمحلال و نابودی این رژیم حتمی و قطعی است.

وی بیان کرد: تنها راه غلبه بر این دشمن مشترک جهان اسلام آگاهی و هوشیاری مسلمانان و تبعیت از دستور مقابله و تلاش برای نابودی رژیم اشغالگر است که امیدواریم امت اسلامی به زودی در سرزمین قدس شریف با آزادی تمام حضور پیدا کرده و در قبله‌گاه اول مسلمانان نماز باشکوهی را اقامه کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل در عین حال گفت: تا زمانی که در داخل کشورهای اسلامی خیانت شکل گرفته و رژیم صهیونیستی رد پایی برای خود در منطقه پیدا کند، نمی‌توان امیدوار به این مسیر عزتمند بود و شایسته است با مراقبت و هوشیاری بیشتر توطئه‌ها و ترفندها خنثی شود.

برای آزادی قدس شریف لحظه شماری می‌کنیم

دانشگاه‌های استان اردبیل هم در بیانیه ای با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه"مساله‌ فلسطین، مساله‌ اول دنیای اسلام است"، تاکید کردند آینده از آن اسلام و حق است و اگر حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) سخن از ۲۵ سال تا نابودی اسرائیل بیان فرموده اند، این سقفی زمانی است و به طور قطع آمریکا و اسرائیل زوال‌پذیر هستند.

در بیانیه دانشگاه‌های استان اردبیل آمده است: این زوال با حوادثی که در روزهای اخیر برای رژیم جعلی اسرائیل پیش آمده است و روز به روز دچار استیصال و انزوا شده است، به حول و قوه الهی زودتر از موعد تعیین شده به نابودی انها منجر خواهد شد.

دانشگاهیان استان اردبیل در این بیانیه تاکید کردند که همگام با اقیانوس خروشان مسلمین جهان در حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین فریاد مرگ بر اسرائیل سر خواهند داد و برای آزادی فلسطین و قبله اول مسلمین جهان« قدس شریف» لحظه شماری می کنند.

مقاومت در برابر ظلم تنها راه پیروزی است

دادگستری کل استان اردبیل هم امروز در بیانیه‌ای روز قدس را روز خروش ظلم ستیزان، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین، روز بیدارشدن وجدان‌های خفته و به فرموده امام راحل نه فقط روز فلسطین بلکه روز اسلام و حکومت اسلامی عنوان کرد.

در بیانیه دادگستری استان اردبیل آمده است: قدس فریاد بلند مردمی است یک صدا و یکدل تا تریبونی برای دادخواهی ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین باشند و دست در دست هم اضمحلال رژیم کودک کش و غاصب صهیونیست را رقم بزنند.

در این بیانیه همچنین آمده است: بی‌تردید مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و بیداد و سازش ناپذیری در برابر ستمگران، تنها راه پیروزی است؛ همانطور که مقاومت و پیروزی حماس و حزب‌الله لبنان در برابر رژیم تا دندان مسلح اسرائیل و آمریکای جهانخوار، وعده الهیِ «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ» را تحقق بخشید.

در شرایط حساس کنونی که سرزمین‌های اشغالی از یک سو دستخوش بحران‌های داخلی و اعتراضات بی سابقه مردمی است و از یک سو مقاومت لبنان و فلسطین با موشکباران شهرک‌های صهیونیستی، هیمنه پوشالی رژیم غاصب اسرائیل را برای چندمین بار شکستند، این رژیم، چون مار زخم خورده به خود می‌پیچد و با یورش به مسجد الأقصی، ضمن هتک حرمت این مکان مقدس، امنیت نمازگزاران روزه دار را به خطر می‌اندازد، انتظار می ‌رود که ملت شجاع لبنان و فلسطین و احزاب و جریانات سیاسی با وحدت، یکپارچگی، درایت و هوشیاری توطئه‌های دشمن را نقش بر آب سازند.

قضات و کارکنان تشکیلات قضایی استان اردبیل همگام با ملت قهرمان ایران به ویژه مردم دارالارشاد اردبیل بار دیگر ضمن تجدید میثاق با اندیشه های ناب امام خمینی (ره) و اطاعت از رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و وفاداری به آرمان رهایی قدس شریف همواره یاد فلسطین را در دل زنده نگه داشته و حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین و جبهه مقاومت تا آزادی قدس شریف اعلام کردند.

اتحاد و وحدت امت اسلامی در روز قدس عامل پیروزی ملت مظلوم فلسطین است

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل هم گفت: اتحاد و وحدت امت اسلامی در روز قدس عامل پیروزی ملت مظلوم فلسطین است.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده با گرامیداشت روز جهانی قدس، این روز را نماد ایستادگی و مقاومت مظلوم در برابر ظالم دانست و افزود: روز قدس، روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی، رستاخیز استکبارستیزی ملل مسلمان جهان، روز وحدت همه انسان‌های حقیقت‌خواه و عدالت دوست، روز گره خوردن بازوان توانای امت اسلامی و روز ستیز همیشگی با صهیونیسم غارتگر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت برپایی باشکوه راهپیمایی روز قدس در راستای حفظ اتحاد اسلامی برای آزادسازی قدس شریف تاکید کرد و گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته در آخرین جمعه ماه رمضان راهپیمایی گسترده مردمی در روز قدس برگزار می‌شود و همگان با شعارهای کوبنده "مرگ بر اسرائیل" ، "مرگ بر آمریکا" ، "آمریکا عدوّ الله" و "اسرائیل عدوّ الله" خواستار رهایی بیت‌المقدس از چنگال نظام صهیونیستی شده و با حضور پرشور حمایت خود را از مردم فلسطین و مبارزات آنها تا آزادی قدس شریف اعلام می‌کنیم.

وی همچنین حمایت از مردم مظلوم فلسطین را اهرم فشار علیه رژیم غاصب صهیونیستی دانست و افزود: ابتکار بی‌نظیر امام خمینی (ره) در اعلام روز جهانی قدس دشمنان اسلام و قدس شریف را غافلگیر کرد ، امام (ره) به رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی و غربی آن فهماند که از این پس نه قدس و فلسطین، که هیچ مظلوم و محرومی در جغرافیای زمین تنها نیست.

عضو شورای فرهنگ عمومی اردبیل گفت: آرمان فلسطین فراموش شدنی نیست و آزادگان جهان همواره صدای مردم مظلوم فلسطین را به جهانیان خواهند رساند ، چرا که روز جهانی قدس محور وحدت جهان اسلام و نمایش اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی در موضوع فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف به مثابه مساله اول جهان اسلام، به حساب می‌آید و می‌تواند برکات فراوانی را در پی داشته باشد.

تداوم مقاومت و حمایت از مجاهدان فلسطینی قدس شریف را آزاد می کند

سازمان بسیج ورزشکاران و اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل هم در بیانیه مشترکی اعلام کردند: ابتکار راهبردی، تاریخ‌ساز و دوراندیشانه حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان "روز جهانی قدس" با گذشت۴۴ سال، آثار و برکات خود را در عرصه استکبارستیزی و ظرفیت‌سازی برای استیفای حقوق فلسطین مظلوم بیش از پیش آشکار ساخته است و به‌رغم توطئه‌چینی‌ها و سناریوپردازی‌های شیطانی نظام سلطه و صهیونیسم، هر سال شاهد گسترش ابعاد و زوایای تأثیر رستاخیز جهانی روز قدس هستیم.

سازمان بسیج ورزشکاران واداره کل ورزش وجوانان استان اردبیل، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت به ویژه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و اعلام حمایت مجدد از مردم سرافراز فلسطین و مقاومتِ قهرمان، ملت‌های مسلمان و آزادگان جهان به ویژه مردم شریف ایران اسلامی را به زنده نگه داشتن آرمان فلسطین تحت رهنمودهای حضرت آیت الله العظمی خامنه ‌ای و برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم دشمن ‌شکن روز قدس فرا خوانده و تاکید کردند که تداوم مقاومت در سرزمین‌ فلسطین و حمایت‌های جهانی از مجاهدان فلسطینی، قدس شریف را آزاد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا راهپیمایی روز جهانی قدس در مرکز استان اردبیل روز جمعه ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۱ صبح از میدان شریعتی آغاز خواهد شد و محل تجمع نهایی نیز میدان مصلای اردبیل خواهد بود و به تبع مرکز استان، فرمانداری ها و مسئولان شهرستان های این استان نیز زمینه حضور مردم بصیر در راهپیمایی روز جهانی قدس را فراهم کرده اند.

روز جهانی قدس آخرین روز جمعه در ماه رمضان است که امام خمینی در سال ۱۳۵۸ش (رمضان ۱۳۹۹ق) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha